Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
01. juli 2001 - 16:52 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til netværksprinter

Hej

Jeg har printeren HP4 som har LAN-stik omme bag i, som jeg gerne vil have sat i mit netværk.

Mit netværk består af 4 computere som er sat sammen med hub. Jeg har nu forbundet HP4\'en til huben via LAN-stikket omme bag i.

Men hvad gør jeg så? Jeg har prøvet at Tilføje netværksprinter men kan så ikke komme videre derefter?

Hjæælp...
Avatar billede rickypriv Nybegynder
01. juli 2001 - 17:04 #1
Der er jo nok et stykke Software med printeren som skal installeres.
Lav en af dine fire computere om til Server, og installér softwaren derpå.
Derefter kan du finde printeren som netværksprinter, på \"Serveren\"
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juli 2001 - 17:05 #2
går ud fra du bruger tcp/ip. Du skal tildele printernet ip og subnet.

Brug HP JetAdmin til at få installeret printeren. I WinNT kan du vist også oprette en port og søge efter IP eller hardware adresse.
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
01. juli 2001 - 17:16 #3
riversen>> tak for svaret, men JetAdmin understøtter ikke printeren:(

Hvad gør jeg så?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
01. juli 2001 - 17:24 #4
Hmm.. du skulle kunne søge den på dens MAC adresse så.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juli 2001 - 18:03 #5
er det en HP4...altså HP Laserjet 4 eller hvad?
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
01. juli 2001 - 22:45 #6
Jep det er en Laserjet 4
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2001 - 06:41 #7
så er den også understøttet. Lyder lidt underligt hvis HP JetAdmin ikke understøtter en HP printer.

Har selv prøvet det.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. juli 2001 - 10:49 #8
Jeg havde også lidt problemer med mit JetAdmin.
Så jeg valgte blot at tildele printerene en fast ip adresse, og så gå ind og installere den på IP adressen.
Avatar billede jgammelg Nybegynder
02. juli 2001 - 12:15 #9
Når du har installeret HP Jetadmin, har du mulighed for at tilføje en port under installationen af printer.. Husk at den skal installeres som en lokal printer (ikke netværksprinter).
Hvis du ikke kan se printeren med Jetadmin, skal du prøve at installere både IPX og TCPIP på din klient. Så skulle du uden problemer kunne se den, og derefter konfigurer den til den ønskede protocol.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2001 - 19:34 #10
rickypriv: og hvordan vil du gøre det i win98 uden jetadmin?

mantadoktoren: hvilket styresystem bruger du egentligt?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. juli 2001 - 23:12 #11
riversen.. jeg gik ud fra at han brugte NT
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juli 2001 - 07:02 #12
oki, så venter vi bare på svaret fra mantadoktoren.
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
22. juli 2001 - 14:38 #13
Jeg fik det aldrig til at virke, men i får lige 5 point hver for indsatsen...