Avatar billede pus Nybegynder
08. januar 2009 - 14:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedste lydkvalitet når musik skal fra cd til pc til tlf?

Skal have overført en ca. 300 cd´er til min telefon (sonyE 810i).
Hvad gør jeg for at sikre den bedste lydkvalitet? Og kan det gøres på en nem måde?
Skal jeg bruge det medfølgende program - sony e pc suite - til at overføre fra pc til tlf?
Skal jeg bruge windows til at rippe med?
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2009 - 14:43 #1
Jeg bruger selv Cdex til at lave mp3 filer:
http://cdexos.sourceforge.net/?q=download

Og en kortlæser af en eller anden art til at kopiere fra pc til phone.
D.v.s. hukommelseskort ud af phone, ind i en kortlæser, overfør fra pc, og tilbage til phone.

Den software som kommer med 810 bruger jeg aldrig, endsige installerer på min comp.
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2009 - 14:46 #2
Har en 890 nu, og da jeg for noget tid siden skulle formatere min comp, tænkte jeg at software lige skulle prøves af, og den ville installere NET Framework m.m. så det bekræftede mig blot endnu mere i min tro på at kortlæser er det optimale !
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2009 - 14:47 #3
890'eren er iøvrigt 1000 gange federe end 810 :O)
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2009 - 15:39 #4
Kortlæser er ikke nødvendig. Sony plejer at levere en memorystick->USB adapter med telefonerne.
Avatar billede showsource Seniormester
08. januar 2009 - 16:17 #5
"kortlæser af en eller anden art"

Jeg har iøvrigt kun fået usb dims ved køb af nyt menory kort
( 2 810, 2 890 og en 350, selvf. W før alle 5 :O] )
Avatar billede pus Nybegynder
08. januar 2009 - 17:08 #6
Har nu downloadet ripper;EAC, samt LAME. Virker fint, men er ikke særlig hurtigt når der er 300 cdér i vente....
Hvordan får jeg så titler frem i Ripperen?

Hvis du kan svare Showsource, er pointsene dine.
Avatar billede pus Nybegynder
09. januar 2009 - 00:36 #7
Ok, Showsource...måtte selv prøveklikke mig frem til freedb, men du får pointsene alligevel
Avatar billede showsource Seniormester
09. januar 2009 - 06:34 #8
Hastighed afhænger af computer og hvilken kvalitet du vælger.