Avatar billede sorschn Nybegynder
08. januar 2009 - 12:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Port redirection på Cicso ASA 5505

Hej

Jeg har en Cisco ASA 5505, med en offentlig IP på ydersiden.

På indersiden har jeg en host med en embedded webserver, som kun kan køre via port 80.
Jeg vil gerne tilgå denne host fra internettet, men port 80 bliver brugt af en anden host.

Derfor vil jeg gerne konfigurere Cisco ASA'en så indkommende trafik på f.eks. port 8110 bliver ledt videre til den embeddede webserver på port 80.
Kan det lade sig gøre? - og hvordan?

(Jeg vil helst gøre det med ASDM, men ellers kan CLI også bruges)

/Sorschn
Avatar billede rubeck Nybegynder
08. januar 2009 - 15:17 #1
Eksempel med en Web host hvis inderside IP er 192.168.1.10..

"static (inside,outside) tcp interface 8110 192.168.1.10 80 netmask 255.255.255.255"

Husk at tilrette din access-liste bundet til ydersiden..Så request på port 8110 tillades..

Men paste config så er det nemmere...  Skjul dog alle offentlig IP adresser..

Mvh
Rubeck

Mvh
Rubeck
Avatar billede sorschn Nybegynder
08. januar 2009 - 19:45 #2
Tak
Det var lige det der skulle til.
havde fået byttet om på interface'ene og portene.

(ta'r på ferie nu, så måske får du først point om en uge)
Avatar billede rubeck Nybegynder
08. januar 2009 - 20:00 #3
jamen, perfekt... Bare det funker.. :-)
Rigtig god ferie :-) (slet ikke misundelig)

Mvh
Rubeck
Avatar billede sorschn Nybegynder
19. januar 2009 - 07:05 #4
Tak - det var en delig tur tl Egyptens varme..