Avatar billede jonas_h Nybegynder
07. januar 2009 - 13:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks baggrund rykker sig ved lang indtastning

Jeg hra en tekstboks hvor der er sat et baggrundsbillede på den. Bredden på billedet og tekstboks er 136px. Det ser alt sammen fint ud, men hvis jeg begynder at skrive tekst og når til slutningen af tekstboksen, er det som om baggrunden bliver skubbet til venstre jo mere man skriver. CSS for input-boksen ser ud som nedenstående:

#searchpeople input {
background: transparent url(images/bg_searchsearch.gif) no-repeat scroll 0 0;
border:0pt none;
padding:3px 5px;
width:136px;
}
Avatar billede jonas_h Nybegynder
07. januar 2009 - 13:19 #1
Fandt en ølsning ved at sige right-align i stedet for left
Avatar billede bjoarn Nybegynder
07. januar 2009 - 13:23 #2
Nu kan jeg ikke lige finde ud af at reproducere fejlen, baggrunden rykker ikke når jeg prøver (firefox mac).

Men jeg forestiller mig at det kan skyldes at du har tilføjet scroll til din baggrund. Det betyder jo at baggrunden rykker med, hvis browseren anser det som at du udvider boksen mod højre, ved at skrive mere...
Avatar billede bjoarn Nybegynder
07. januar 2009 - 13:25 #3
Lige for en afklarings skyld, med din løsning om at right-aligne:

Hvis du så har skrevet en længere linje en boksen og du derfor går tilbage til starten af teksten, rykker baggrunden så til højre?