Avatar billede annittachristensen Nybegynder
06. januar 2009 - 13:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af swf-fil på intranet/internet.

Hej, jeg har en swf.fil, som kører OK på mit intranet. Men når jeg går "live" på nettet, så vil den ikke køre. Kan det være en sikkerhedsindstilling?
Avatar billede jp290178 Nybegynder
06. januar 2009 - 13:10 #1
Du skal husk at eksporter filen korret, da Internet Explorer ellers vil blokerer dens indhold. I den agivet placering til eksporteringen, vil der komme en mappe ved navn Script, hvor der ligger en JavaScript fil.... Upload hele mappen til din server på nettet, som den ligger i forhold til din SWF fil og prøv så at åben den i Internet Explorer igen.
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
06. januar 2009 - 14:38 #2
Jeg har prøvet at se efter en sådan mappe og fil, men det kan jeg altså ikke se???
Jeg har prøvet både at eksportere og publish flashfilen.
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
06. januar 2009 - 15:15 #3
Jeg har en anden swf til at køre på nettet og den har ikke en tilhørende scriptmappe eller JavaScript fil, så vidt jeg kan se.
Avatar billede jp290178 Nybegynder
07. januar 2009 - 11:52 #4
Ok, men så fortæl mig lige hvilken version af Flash bruger du? Og hvis du kører XP, er det så med Service Pak 2 og 3?

Jeg har selv været flittig bruger i Flash Pro 8 og CS3 og hver gang jeg Publisher mine filer oprettes der en folder/mappe ved navn "Scripts" hvor i filen "AC_RunActiveContent.js" er placeret. Filen her tvinger Internet Explorers ActiveX-sikkerhed til at godkende SWF filer uden blokering.

En anden ting du evt. kunne prøve er at installer Firefox og Safari, begge gratis og kører betydeligt langt bedre end Internet Explorer.

Den sidste ting du kan gøre, er give et link til din FLA fil på serveren, så er det nemmere at se hvorfor den ikke opretter ovenstående mappe og fil.

JP
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
07. januar 2009 - 13:06 #5
Hej, jeg kører XP servicepack 3, Flash er CS4. Der er faktisk en AC-Run.....js fil på hjemmesiden allerede, det er nok til den anden swf-fil. Kan denne bruges til min nye swf-fil?
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
07. januar 2009 - 13:21 #6
Jeg vil gerne give dig et link, men hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede jp290178 Nybegynder
07. januar 2009 - 15:27 #7
Du skal ikke regne med at du kan anvende denne AC-run fil, hvis ikke dine SWF filer henviser til dens placering.

Hvis du pakker din FLA fil ned i en ZIP-fil, kalder den f.eks. annitta.zip  og smider den op på din FTP server i mappen temp. Så skulle det f.eks. se sådan ud: www.domæne.xx/temp/annitta.zip

Send mig derefter linket og jeg vil kikke på det og send lige et link til din website til hvordan det fungere nu.

JP
Avatar billede jp290178 Nybegynder
07. januar 2009 - 15:30 #8
Desuden vil jeg gerne have at du tester filen i en anden browser. Prøv at installer Safari. Du finder den her: http://www.apple.com/dk/downloads/
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
07. januar 2009 - 16:12 #9
Link: www.hartmanngardiner.dk/temp/Kopi af 3DWall.zip.
http://www.hartmanngardiner.dk/index2.htm på denne side skal filmen køre, når den engang virker.
Avatar billede jp290178 Nybegynder
07. januar 2009 - 20:33 #10
Skriv venligst lige det fulde link. altså som jeg skrev, for jeg kan ikke få fat i din zip fil på linket.

Et andet spørgsmål er, om hele sitet er lavet i flash? for jeg vil evt. anbefale at du laver en tom "container" af et movieclip, som loader af dine 2 SWF filer. Lav de 2 knapper som If-funktioner. Så skulle det virke.
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
07. januar 2009 - 20:47 #11
Avatar billede jp290178 Nybegynder
08. januar 2009 - 16:53 #12
du må ikke have pakket filen korrekt.... For jeg kan ikke åbne den. Hvorfor kalder du den kopi%20af%20???
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
09. januar 2009 - 10:22 #13
http://www.hartmanngardiner.dk/temp/Kopi%20af%203DWall.zip
Jeg ved ikke, hvorfor der er %20 osv. i adressen, jeg har bare lagt zip-filen i temp-mappen og uploaded den. Jeg har lagt en ny zip-fil op til dig. Jeg kan godt åbne den herfra, så den virker.
Avatar billede jp290178 Nybegynder
10. januar 2009 - 08:48 #14
Jeg er ked af det, men kan heller ikke åben denne fil. Både min Mac og Win melder at filen er ugyldig. Underligt! Meget underligt. Men noget tyder på at du har en anden Zip fil ved samme navn, siden først skriver kopi... og noget fortæller mig lidt at din måde at pakke på ikke er korrekt med de %20%.

Jeg kan ikke gøre så meget andet end at sige, at prøve dig frem på nettet ved google.com eller flashforum.dk - hvis altså du er lidt newbie med ActionScript.

Omvendt hvis du ikke forstår kodedelen i flash, vil jeg måske fraråde dig at bygge et helt site i det og stille de store krav til særlige effekter, da meget er kodet i AS.
Eller er en vigtig del i det i selve konstruktionen til de mere fancy sider med lir og eyecandy.

Derfor er det min bedste løsning som umiddelbart vil få det til at virke er at kode det i AS, hvor du har en tom "container" der loader SWF filerne ind i containeren efter hvilket ét brugeren klikker på. Det gøres ved hjælp af "function" funktionen på de 2 knapper.

Så det skulle være lige ud af vejen, hvis altså du forstår ActionScript.
Avatar billede jp290178 Nybegynder
10. januar 2009 - 08:55 #15
Men en anden ting, jeg også lige vil prøve hvis jeg var dig er at gennemgå selve kodedelen til det plugin / extension du har brugt til galleri 1 og se om aller path har de korrekte stier til placeringen af filerne i galleri 2.

Hvis altså du blot har lavet copy/paste. Ellers kan du evt. også kontakte udbyderen af dette plugin eller se om der er et FAQ.

Prøv som sagt også at google dig frem på problemet ud fra navnet på dette plugin.
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
11. januar 2009 - 12:15 #16
Hele hjemmesiden er færdig, det er kun denne swf-fil, som ikke virker.
Spørgsmålet er vel også, hvorfor Flash CS4 ikke laver en AC_RunActiveContent.js fil, som Flash i CS3 gjorde. Genereringen af den fil må vel være erstattet af noget andet og nyere i CS4?
Jeg prøver en sidste gang at zippe filen. Jeg har lavet en kopi af min flash.fil, derfor hedder den kopi! Men nu omdøber jeg den, denne gang.
Når jeg zipper den, så markerer jeg filen og højreklikker og vælger Send til... zip komprimeret mappe, så det er vel begrænset, hvad der kan gå galt her?
Men jeg prøver igen og håber, at du vil se på det en gang til.
Denne gang her jeg heller ingen problemer med at åbne filen.

http://www.hartmanngardiner.dk/temp/3DWallAnnitta.zip
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2009 - 14:17 #17
<ole>

"Spørgsmålet er vel også" >> Hvis det er spørgsmålet, er svaret ganske enkelt:
Filen er udelukkende lavet, fordi Microsoft på et tidspunkt var nødt til at indføre nogle begrænsninger omkring brugen af visse plugins - herunder Flash.

De begrænsninger er forlængst fjernet igen - og så er der ikke rigtig grund til at bruge filen længere. Specielt ikke, da den består af invalid kode og må betragtes som en panikløsning  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
12. januar 2009 - 10:40 #18
OK :-)

Så er det altså ikke spørgsmålet.

Ole, har du et bud på, hvad det så kan være?
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
20. januar 2009 - 15:18 #19
Nogle ideer?
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
30. januar 2009 - 11:15 #20
Jeg har fået løst problemet. Vil du trykke på knappen, så jeg kan afslutte spørgsmålet?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. januar 2009 - 11:32 #21
Bare lige en hurtig bemærkning..
%20 er erstatning for mellemrumstegn i URL'en.
Forstår ikke lige hvordan der kunne opstå tvivl på det punkt, men nå.. Sådan er det jo
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
11. marts 2009 - 22:11 #22
Hej, hjælp, hvordan får jeg afsluttet denne sag?
Avatar billede annittachristensen Nybegynder
11. marts 2009 - 22:12 #23
OK, jeg kunne gi' mig selv point. Men det var jo ikke helt meningen.