Avatar billede ahumle Nybegynder
06. januar 2009 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WPA hotfix til Windows XP

Hej Eksperter!

Jeg håber meget at en kan hjælpe mig med følgende problem (200 p. på højkant):

Jeg forsøger at få min kærestes computer opdateret, således at den kan hoppe på trådløse netværk som har en WPA-kode. XP kan som udgangspunkt åbenbart kun håndtere WEP hvilket er et problem, fordi den derfor ikke vil acceptere netværkskoden.

Computeren har Windows XP med Service Pack 2 installeret.

Jeg har fuldt følgende guide:
http://compnetworking.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=compnetworking&cdn=compute&tm=192&f=00&su=p284.9.336.ip_p504.1.336.ip_&tt=7&bt=1&bts=1&zu=http://support.microsoft.com/%3Fkbid%3D917021

Men kan ikke få det til at virke, muligvis fordi jeg ikke forstå det fuldstændig. Jeg har under alle omstændigheder downloadet hotfixet (trin 1 i guiden)og har det nu liggende på computeren. Men ved trin 2 i guiden går det galt for mig; jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg pakker hotfixet ud ved hjælp af en kommandolinjeparameter.

Hvis en kan forklare mig hvad præcis jeg skal gøre for at følge guiden jeg har linket til, bliver jeg meget glad.

200 point på højkant.

Tak.

-ahumle
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2009 - 14:07 #1
http://www.megaupload.com/dk/?d=3SNJH1PK

Der ligger den som zip, pak den ud og kør den exe eller msi der ligger deri.

/J
Avatar billede ahumle Nybegynder
06. januar 2009 - 22:07 #2
Tak, jeg ser på det.

-ahumle
Avatar billede ahumle Nybegynder
12. januar 2009 - 18:57 #3
Jeg kan ikke få det til at virke; jeg har downloadet filen, pakket den ud, kopieret filerne som guiden beskriver, rebootet, og den er lige præcis som den plejer - har kun WEP som mulighed under indstillinger for netværkskode til trådsløse netværk.

desværre.
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. januar 2009 - 20:29 #4
Problemet må ligge i firmware/drivers til det trådløse netkort.
Windows XP sp2, kører udmærket WPA-kode.
Når kærestens computer med Windows XP SP2, kun vil køre WEP, skyldes det driveren til Trødløst kort, og har intet med Windows XP SP2 at køre.
Hent nyeste firmware/driver til Trådløst netkort, og lad windows styre netkortet og ikke evt medfølgende utility.
Windows XP SP3, kan ikke lide Netkort-utility og kan finde på at afinstallere det, vil selv styre netkort og det fungere udmærket.