Avatar billede excelbaskeren Nybegynder
05. januar 2009 - 22:49 Der er 4 kommentarer

Opdatering af ActiveX til Excel - Visual Basic

Jeg har udviklet et regneark med diverse funktioner, herunder combo-boxe o.l. Mit problem er, at enkelte af brugerne får en fejl-meddelelse, der skyldes, at de mangler en fil: MSCOMCT2.OCX der ligger i C:\Windows\System32. Denne fil indeholder åbenbart den version af objekterne som jeg har brugt, men brugerne har den ikke på maskinen.

Er det en fil, der kommer sammen med opdateringer af Office? Og er der en simpel måde at distribuere den til brugerne (som ikke er specielt IT-kyndige!), evt. via en simpel installationsfil af en slags?
Avatar billede bak Seniormester
06. januar 2009 - 20:59 #1
den kan hentes her og udpakkes. Når den er pakket ud højreklikkes på inf-filen og der installeres

http://support.microsoft.com/kb/297381
Avatar billede excelbaskeren Nybegynder
07. januar 2009 - 20:53 #2
Det er ikke helt så automatisk som jeg havde ønsket mig... Brugeren skal ikke selv højreklikke og vælge destination m.m.

Jeg har selv i mellemtiden fundet en løsning med WinRAR, hvor man kan lave en selvudpakkende fil, alstå egentlig en installationsfil... men tak for ideen aslligevel!
Avatar billede excelbaskeren Nybegynder
07. januar 2009 - 20:54 #3
Det er ikke helt så automatisk som jeg havde ønsket mig... Brugeren skal ikke selv højreklikke og vælge destination m.m.

Jeg har selv i mellemtiden fundet en løsning med WinRAR, hvor man kan lave en selvudpakkende fil, alstå egentlig en installationsfil... men tak for ideen aslligevel!
Avatar billede excelbaskeren Nybegynder
07. januar 2009 - 20:54 #4
Det er ikke helt så automatisk som jeg havde ønsket mig... Brugeren skal ikke selv højreklikke og vælge destination m.m.

Jeg har selv i mellemtiden fundet en løsning med WinRAR, hvor man kan lave en selvudpakkende fil, alstå egentlig en installationsfil... men tak for ideen aslligevel!