Avatar billede dkthr Nybegynder
05. januar 2009 - 13:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Airport express fejlkode 6753 + ingen højtalermenu i iTunes

Hej, håber der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med følgende spm. omkring airport express:

1. Når jeg prøver at komme ind og konfigurere airporten fra min Acer Aspire 3000 får jeg fejlkode 6753 og bliver nægtet adgang. Den fungerer dog upåklageligt som router. Hvordan afhjælper jeg det problem?

2. Når jeg gerne vil ind og konfigurere igen, så er det fordi, jeg ikke kan streame musik fra iTunes. Højtalermenuen dukker ikke op i nederste højre hjørne. Airporten er forbundet til min technichsforstærker via mini-jack. Har kontrolleret min firewall, som siger at den pågældende port (5353 bonjour! tror jeg nok) er åben.

Da jeg i går havde adgang til indstillingerne på airporten, var kun de øverste tre menuer markeret - eller til at vælge. Dvs. resume, airport og internet.

Har geninstalleret iTunes, men det hjalp ikke. Hvordan løser jeg det problem? (altså uden at købe macbook - har ikke råd endnu:-)

På forhånd mange tak!
Avatar billede dkthr Nybegynder
06. januar 2009 - 14:45 #1
Nu er problemet kun, at jeg ikke kan finde højtalermenuen i iTunes, og kan derfor stadig ikke streame musik til anlægget. En der én der kan knække nødden?
Avatar billede dkthr Nybegynder
08. januar 2009 - 10:13 #2
Med applecare i røret blev problemet løst ved at nulstille airporten. To porte blev tilføjet, hvor den ene vist var åben i forvejen: TCP iTunes Sharing 3689 og UDP Multicast DNS 5353. Derudover viste det sig, at airtunes ikke virker, hvis brofunktion vælges ved konfigurering af netværket. Og nu virker det:-)