Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2009 - 11:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afvikle script via cli

Hej,

jeg har et php script, som fint afvikler via browseren, men når jeg afvikler via cli får jeg fejlen:
PHP Warning:  mssql_connect(): Unable to connect to server...

Hvorfor nu det?
Avatar billede straszek Praktikant
05. januar 2009 - 13:41 #1
Det er ikke altid den samme udgave af php der bruges til apache og til cli, så måske din cli udgave ikke er lavet med understøttelse for mssql
Avatar billede kkrasmussen Nybegynder
05. januar 2009 - 14:08 #2
Vær sikker på det er den samme php distributtion du benytter.
Hvis dette er tilfældet, så undersøg om du via CLI forsøger at connecte via en SOCKET eller TCP/IP.

Hvis der ikke er noget af det der virker, så prøv at poste din connection function uden informationer(server adresse, brugernavn, password etc).
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2009 - 15:07 #3
straszek: jeg bruger iis

kkrasmussen: php er placeret i d:\php. Det er den jeg bruger både til web og via cli, så det er samme version
hvoradn tjekker jeg mht. socket eller tcp/ip?

mssql_connect( $this->host, $this->user, $this->password );

variablerne indeholder de forventede værdier.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. januar 2009 - 15:21 #4
$this->host skulle vel aldrig være sat til local?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2009 - 16:52 #5
nej.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2009 - 17:40 #6
opdaterede ntwdblib.dll i php mappen til v. 2000.80.194.0. Så spiller begge dele.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. januar 2009 - 18:25 #7
Hehe, så først nu at det ikke var mysql men mssql :D
Avatar billede riversen Nybegynder
05. januar 2009 - 18:52 #8
ja, mindre detalje.