Avatar billede daphne Novice
05. januar 2009 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Canon Media Storage M30

Jeg har i julegave fået en mini-harddisk, jeg kan tage med under armen, når jeg f.eks. er på ferie, hvor det vil være rart ikke at slæbe den bærbare med.

Nu står jeg så i den situation, at jeg gerne vil fremvise nogen billeder til noget familie vi skal ud til, og derfor vil tage med på den.

Jeg har så lagt dem over på harddisken - men når jeg så kigger i menuerne på harddisken er jeg ikke i stand til at finde billederne nogen steder.

Er der nogen, der ved om dette KUN er muligt, hvis man overfører fra memory-kortet og direkte på harddisken? - det ville jo være lidt smart, hvis man også kunne gøre det den anden vej, at medbringe udvalgte billeder til gennemsyn.

Har læst brugsforvirringen igennem, men der foreligger kun mht. overførsel af billeder fra memory-kort, men har også brug for funktionen den modsatte vej, og det BURDE da kunne lade sig gøre, jeg er blot ikke i stand til at hitte ud af, hvor jeg så skal placere billederne på harddisken for at få dem fremvist.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2009 - 11:18 #1
prøv og spørg på canons dk forum http://www.canoneos.dk/login.aspx
Avatar billede daphne Novice
07. januar 2009 - 06:57 #2
Takker for linket, men det gav ikke rigtig noget, så ved en del forsøg er det nu lykkedes mig at finde ud af, hvordan jeg kan få udvalgte billeder med fra pc'en på den lille fixe bærbare :-)

Hvis andre skulle være interesserede, så gør harddisken det, når den overfører billeder fra et memory-kort, at den lagrer billederne under nogen specielle biblioteker, hvilket sker pr. automatik.

Når man så tilslutter harddisken til sin normale pc tilsluttet via USB, vil den fremstå som en USB-lagerenhed, og hvis man så ved nogenlunde hvor billederne fra memory-kortet bliver lagret automatisk skal man blot indkopiere de billeder, man vil have med-under-armen i det selvsamme bibliotek.. og vips, så kan man finde dem frem, og have med.

I dette tilfælde drejer det sig om billeder fra julen/nytåret, hvor min mands familie så kan udvælge de billeder de ønsker i print i stedet for at bruge en masse ressourcer på fremkaldelse :-) - de er ikke helt så fortrolige med en pc og internet-dimmer, så derfor er det her en rigtig god måde at gøre det på - synes jeg i hvert fald ;-)

Med venlige hilsner
Gitte Daphne