Avatar billede wboffline Nybegynder
04. januar 2009 - 23:02 Der er 8 kommentarer

Kundeservice email løsning

Hej,

Hvilken løsning vil være bedst at sætte op, samt hvordan?

Skal have en "support@xxxx.com" som vil modtage 100+ emails dagligt. Disse e-mails er der 4 computere / medarbejdere der skal besvare. Er det muligt med f.eks. Microsoft Exchange at sætte en offentlig mappe som disse mails enkeltvis kan trækkes ud af til en personlig folder og derefter besvares??

Hvordan gøres dette bedst?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2009 - 23:14 #1
Her kommer vores løsning fra Lotus Domino verden, men den burde kunne kopieres til Exchange.

En mailbox kaldet Support som de 4 medarbejder som skal besvare dem har adgang til og at al korrespendance foregår igennem den mailbox således at skulle en medarbejder være væk længere tid vil evt. besvarelser kunne laves af andre. Vi har så en speciel funktion som gør at vi har en medarbejder som kan tildele en mail til en medarbejder (Det fremgår så af oversigten hvem den er tildelt til)

Og ellers findes der jo webbaseret systemer som kan hjælpe: fx. http://bestpractical.com/rt/
Avatar billede wboffline Nybegynder
05. januar 2009 - 00:02 #2
Jeg tænkte om det evt. ville være muligt med hosted exchange?

Oprette support@xxxx.com som en offentlig folder på en eller anden måde?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
05. januar 2009 - 07:39 #3
Hej.
Det burde være muligt i næsten alle mailsystemmer.
I Exchange vil jeg ikke anbefale en offentlig mappe til dette, da der er begrænset funktionalitet i forhold til en alminedlig postkasse.
I princippet skal du have 1 postkasse som de 4 brugere har adgang til, og hvis i skal udvide med flere medarbejdere senere sal de have adgang til samme postkasse.
Nu ved jeg ikke hvilken slags suppport sager det er i modtager 100+ af om dagen, men hvis du også har brug for styring af behandlingen, registrering og genbrug af svar m.m. kan jeg kun anbefale at du investerer i et helpdesk system. Ellers mister du meget hurtigt overblikket med mindre de 4 supportere er virkelig gode til at strukturere deres arbejde.
Avatar billede wboffline Nybegynder
05. januar 2009 - 12:05 #4
Hej Hans-Henrik,

Et helpdesk program kunne være ganske fint. Kan du anbefale et meget billigt/evt. gratis program til dette?
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2009 - 12:09 #5
RT er en mulighed som jeg har linket til.
Avatar billede wboffline Nybegynder
05. januar 2009 - 12:21 #6
Og dette RT fungerer blot ved at man installerer programmet? Tilknytter support@xxx.com og derefter kan man sende emails til denne adresse? Ens medarbejderer har så adgang til systemet hvori de modtages og besvares?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
05. januar 2009 - 12:34 #7
Nej desværre ikke umiddelbart.
Det jeg har mest erfaring med er Remedy. http://www.bmc.com/BMC/Common/CDA/hou_Page_Generic/0,3465,81909862_113308301,00.html
Men det er vist ikke billigt.
Avatar billede thomaschr Nybegynder
25. januar 2009 - 09:41 #8
Hvis du er på udkig efter et super email system til kundeservice og support – med ticket nummer, flere email alias og flerbrugere – kan jeg anbefale: www.focalscope.dk. Du kan også sende en email til info(a)focalscope.dk. Prismæsssigt er det fornuftigt.