Avatar billede lahan10 Nybegynder
04. januar 2009 - 17:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Pris for bundkort ?

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der kan anbefale et bundkort til dækker følgende kriterier:

PCI-E 2.0 x16
DDR3 ram
intel core 2 duo processor

Kan et grafikkort til PCI-E 2.0 x16 godt fungere i PCI-E x16?
Og hvor meget bedre er DDR3 ram frem for DDR2?
Avatar billede lahan10 Nybegynder
04. januar 2009 - 17:49 #1
Og forresten koster så lidt som muligt. Det må helst ikke overskrive 5-700 kr
Avatar billede gunfar Nybegynder
04. januar 2009 - 18:09 #2
søg evt dette på google
SearchItem.aspx?ft=aspire+1310&x=22&y=11
eller kan dette link hjælpe
http://pchub.com/uph/
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. januar 2009 - 18:41 #3
PCI-E 2.0 x16 er bagud kompatibelt så det kan godt fungere i et ikke 2.0 slot. Om DDR 3 er bedre eller ej kan der ikke svares på. DDR3 er en naturlig følge af DDR2. Når en teknologi rammer top niveau i ydelse/hastighed kommer der en ny.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
04. januar 2009 - 19:36 #4
Vil grafikkortet bare fungere, eller yde ligeså godt ved PCI-E x16 port?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. januar 2009 - 20:22 #5
Det vil utvivlsomt yde teoretisk midre end ved en 2.0 port. P. t. kører jeg med 2.0 grafikkort i en alm. port uden at kunne mærke forskel.
Avatar billede dustie Mester
04. januar 2009 - 20:27 #6
http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/ddr3.html

"(...) the results of our benchmarks indicate an approximate parity between systems equipped with DDR2-1066 SDRAM and DDR3-1333 SDRAM. And since DDR3-1333 SDRAM is not only the fastest memory in the market today, but also the fastest memory that Intel P35 based platforms support, it doesn’t make any sense even for computer enthusiasts who care about every additional percent of extra performance to transfer to DDR3 SDRAM at this time."
Avatar billede lahan10 Nybegynder
04. januar 2009 - 20:59 #7
Super dustie, mange tak.

Lige et sidste spørgsmål; Hvis mit bundkort max understøtter DDR2 på RAM-blokkene, er det så kompatibelt med et grafikkort med DDR3 RAM?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. januar 2009 - 11:19 #8
Ram på bundkort og grafikkort har intet som helst med hinanden at gøre.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
05. januar 2009 - 11:51 #9
Hvilken strømforsyning skal jeg købe hvis jeg køber dette grafikkort: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=364975&view=detailed#ProductTabs

Den skal helst larme så lidt som muligt, men også helst ikke koste mere end 400kr.

Send et svar så jeg kan give point - tak.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. januar 2009 - 12:40 #10
Du skal minimum have en på 400W. Corsair får mange roser, men der er mange at vælge i mellem på http://www.edbpriser.dk Personligt har jeg altid været til Antec og Seasonic, men der er som sagt mange om budet. Støjmæssigt er meget svært at rådgive om, da der normalt ikke oplyses om de omstændigheder der blev målt under. Hvis du køber online har du 14 dage til at returnere varen og så er det jo bare at blive ved indtil du finder den rigtige.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. januar 2009 - 12:41 #11
Det skulle have været et svar. Korttidshukommelsen svigter vist lidt i min høje alderdom.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
05. januar 2009 - 12:44 #12
Er der alle kabler med til at kunne tilslutte til grafikkortet, når man køber en strømforsyning?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. januar 2009 - 13:21 #13
Det skal de være. Normalt 2 stk. 6-polet til gfx og minimum 2 stk. til s-ata drev + alle de sædvanlige. At grafikkortet evt. skal bruge 8-polet er ikke kritisk da det sagtens kan køre med 6-polet.
Avatar billede lahan10 Nybegynder
05. januar 2009 - 16:06 #14
Mange tak