Avatar billede molly_h Nybegynder
04. januar 2009 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme dokument med bindestreg i Word

1. Har åbnet Word.
2. Skriver på første linie: 010101-0101
3. Klikker på "Gem" disketten og form med, hvor doc. skal gemmes vises/åbnes.
4. Men desværre vises kun de første 6 karakter dvs. 010101 vises og ikke hele navnet.
5. Fra tal nr. 6 (1) og frem dvs. fra bindestreg og 0101 fjernes af word selv.
6. Jeg ønsker, at hele navnet 010101-0101 vises i "Gem", når formen vises/åbnes. Hvordan gøres dette?
Avatar billede jkrons Professor
04. januar 2009 - 12:20 #1
Det gøres ikke. Word foreslår den første "betydende" del af teksten som navn, og når der kommer en bindestreg, tror Word, at denne del er færdig. Du er nødt til selv at skrive resten, hvis du vil gemme under hele cpr-nummer.

Alternativt laveen makro, der gør arbejdet for dig.
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2009 - 12:23 #2
benyt underscore _ i stedet
Avatar billede molly_h Nybegynder
04. januar 2009 - 12:28 #3
Jeg kan ikke benytte underscore da jeg efterfølgende søger på hele cpr nummeret i mit program.
Men jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg får fat i kode til at skrive, således at hele cpr kommer med ved hjælp af makroen. Har du en ledetråd her jkrons?
Avatar billede molly_h Nybegynder
04. januar 2009 - 14:10 #4
jkrons, kan du hjælpe mig med at fortælle, hvorledes jeg frigiver de 60 point til dig? havde problemer den anden dag, da jeg skulle give en anden point. Jeg har ingen steder, hvor jeg kan accept dit svar.
Avatar billede jkrons Professor
04. januar 2009 - 14:38 #5
Fordi jeg først svarer nu :-)

Jeg vender lige tilbage med et forslag til det andet.
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2009 - 14:56 #6
Avatar billede molly_h Nybegynder
04. januar 2009 - 15:38 #7
Ok jkrons. Jeg afventer.
Avatar billede molly_h Nybegynder
04. januar 2009 - 15:39 #8
Tak hcma, det var lige den jeg havde behov for. Mange tak.