Avatar billede roflpopz Nybegynder
04. januar 2009 - 10:32 Der er 11 kommentarer

Bærbar vil ikke tænde

Hej Eksperter,

Jeg har en HP Pavilion som jeg nu ikke kan tænde. Jeg tog på ferie og er lige  kommet hjem & så virker den ikke.

Når jeg tænder for den, viser den intet på skærmen & det ligner at den genstarter efter 10 sec. Jeg har prøvet at smide en Xp cd i den, men den genstarter før at cden bliver loaded.

Der ligger nogle super vigtige notater fra min skolegang som jeg bare må ha' tilbage.

Hvad i alverden skal jeg gøre?

Hilsen Kenneth.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
04. januar 2009 - 10:42 #1
Hvis pc´en genstarter så hurtig er det højst sandsynlig en harddisk fejl eller ram fejl - eller i værste fejl en bundkort fejl
Prøv at tage ram klodserne ud - 1 af gangen, hvis der er 2 i. Prøv evt. at tage harddisk ud og skub den i igen
Avatar billede roflpopz Nybegynder
04. januar 2009 - 10:44 #2
Jeg har aldrig set en bærbars "indmad" før, så mon det er klogt at gøre? :-)

Desværre har jeg ikke mere garanti på mere.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
04. januar 2009 - 10:53 #3
OK - så skal du nok finde en der kan, da du ikke kan komme videre ved bare at trykke og tænde :)
Evt. prøv at tage batteriet ud og tænd den med strøm tilsluttet. Det er en knap på bagsiden af computeren som udløser batteriet. Det kræver ikke det store know-how
Avatar billede roflpopz Nybegynder
04. januar 2009 - 10:58 #4
Nu er det bare lige sådan at min tænd knap ikke virker længeren hehe, så jeg bruger genvejs tasterne til Quicktime som er indbygget, for at tænde computeren. :D
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 10:59 #5
prøv og lad batteriet stå og lade op ,det kan være blevet malket så meget den ikke har kræfter nok til og komme op
Avatar billede rossoneris Nybegynder
04. januar 2009 - 11:01 #6
Så bare fjern batteriet tilslut strøm og tænd som du normal gør
Avatar billede superwulff Nybegynder
04. januar 2009 - 11:14 #7
Hvis intet virker, kan du få en professionel til at fjerne harddisken og sætte den op som ekstern harddisk så du kan få dine filer ud.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
04. januar 2009 - 18:41 #8
Jeg har prøvet at tænde den uden batteriet, men den vil stadig ikke starte.

Så det ser ud til at jeg må finde mig en professionel der kan finde ud af det.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
16. januar 2009 - 11:19 #9
Men hvor meget kommer det til at koste sådan ca? For ellers skulle jeg bare købe en ny computer.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
16. januar 2009 - 11:27 #10
Flytning af data afhænger selvfølgelig af om du har 50gb billeder liggende eller du har 50mb dokumenter liggende. At sætte harddisk ud og tilslutte en anden pc tager max 10 minutter og så kommer den tid til som selve flytningen tager.
Avatar billede jrjosephsen Nybegynder
19. februar 2010 - 21:06 #11
Fandt du ud af hvad computeren fejlede? - Jeg sidder lige nu og roder med min svigermors HP Pavilion som opfører sig fuldstændigt på samme måde...

VH Jakob