Avatar billede esbvall Nybegynder
03. januar 2009 - 22:53 Der er 14 kommentarer

Ny harddisk i bærbare, flytte windows installation

Jeg har fået en større harddisk til min laptop og prøver at flytte mine 2 (TO) WinXPhome boots til deres nye plads på de respektive partitioner. Jeg bruger en USB skuffe og programmet PowerQuest Drive Image 7. Når jeg har flyttet dem over, virker det sekundære boot (oprindelig d:\) fortrinligt, mens det primære boot (oprindelig c:\), stopper ved load skærmen http://img317.imageshack.us/img317/3825/winxp3ze.jpg

Da jeg kopierede, flaggede jeg begge gange at den skal kopiere master boot record, er det nok?

Jeg skal bruge computeren efter weekenden, så hurtig hjælp belønnes.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 22:59 #1
www.helgec.dk/insert.iso klarer det problem hver gang
Avatar billede webexp Nybegynder
03. januar 2009 - 23:02 #2
ikke for at spamme noget her men Helgec den iso hvad gemmer sig iden siden den kan flytte et styrer system fra en disk til en anden
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 23:07 #3
"ikke for at spamme noget her" Nej vel
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 23:17 #4
Du kan tage Paragon Drive backup ned som prøve. Den kan med lethed kopiere windows
med bootfiler og det hele: http://www.paragon-software.com/home/db-professional/download.html
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 23:19 #5
Dette link er vist mere direkte til prøve downloads:
http://www.paragon-software.com/home/db-professional/
Avatar billede webexp Nybegynder
03. januar 2009 - 23:26 #6
ok
Avatar billede esbvall Nybegynder
04. januar 2009 - 15:53 #7
Takker. Jeg prøver helgecs, så jasvegs løsning.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 17:58 #8
Fik du prøvet noget af?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:27 #9
Hvis du ikke gider deltage i dine egne spørgsmål, så lad være med at stille dem.
Avatar billede esbvall Nybegynder
18. januar 2009 - 17:23 #10
Jeg havde ikke succes med de foreslåede programmer, men endte med at bruge Seagates gratis software DiscWizard http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/ som jeg kan anbefale til folk i samme situation. Den nye harddisk spinder som en mis! Med de samme boots som den gamle.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 17:47 #11
Jeg holder nu 2 pund kødben til min hund på at min metode havde virket hvis du havde prøvet den af
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 18:50 #12
Jeg kender udmærket DiscWizard, den svarer til Acronis True image, og den kan
ikke noget med backup, som Paragon ikke kan.
Avatar billede esbvall Nybegynder
18. januar 2009 - 19:37 #13
Helgec, der var ikke noget cd drev i svinet. Jasveg, du får point hvis du skriver svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 19:55 #14
Tak men skal ikke have point, når jeg ikke deltog i løsningen.