Avatar billede jopech Nybegynder
03. januar 2009 - 17:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

32 bit programmer og 64 bit vista

Hej
Jeg vil spørge om der er nogle problemer med at køre 32 bit programmer, hvis styresystemet er vista 64 bits
Mvh
Avatar billede jopech Nybegynder
03. januar 2009 - 19:23 #1
x
Avatar billede jopech Nybegynder
03. januar 2009 - 19:24 #2
x
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2009 - 19:26 #3
Ikke med normale programmer.
Avatar billede chalde Seniormester
03. januar 2009 - 19:27 #4
Det afhænger helt af det enkelte program.
Jeg har stødt på enkelte 32bit programmer som ikke uden videre vil afvikles på Vista 64bit, men de fleste har jeg dog ingen problemer med.
Hvis du bruger nogle specifikke programmer du ikke vil undvære ved skift til Vista 64, så er det en god idé lige at undersøge om disse programmer kan afvikles på Vista 64.
Derudover er det også en meget god idé lige at undersøge om programmerne kan afvikles på Vista generelt (32+64), da det heller ikke er alle programmer som har kunne afvikles på ex. Windows Xp/2000 der vil køre problemfrit på Vista.
Dertil skal det nævnes, at 16bit programmer vil give en verden af problemer på vista 64.

Men som sagt, så kan der forekomme problemer med 32bit programmer, men det betyder ikke nødvendigvis at du vil få problemer med alle.