Avatar billede dennism Nybegynder
03. januar 2009 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Århus vs. Aalborg Universitet

Jeg er snart færdig med min bachelor i datalogi på Århus Universitet, men overvejer mulighederne for at tage kandidaten i Aalborg.

Jeg spekulerer bl.a. på, om man evt. er bedre stillet med en kandidat fra Århus Universitet fremfor den fra Aalborg - eller om det måske forholder sig omvendt? Hvilken kandidat vil erhvervslisten helst ansætte?

Er jeg måske så heldig, at der evt. er nogen der har prøvet dette og kan fortælle hvordan omstillingen er?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2009 - 19:35 #1
Umiddelbart vil jeg tro at kandidater fra begge steder har glimrende job muligheder.

Og at du derfor bør vælge efter hvor kapaciteterne indenfor de faglige områder der interesserer
dig findes.

For 20 år siden var dataloger fra Aarhus Universitet kendte for at være meget stærke
teoretiske indenfor emner som sprog og compilere, kryptografi etc..
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2009 - 13:41 #2
Tak for dit svar.
Har du nogen idé om, hvad dataloger fra henholdsvis Århus og Aalborg udmærker sig ved i dag? Eller ved du, hvem jeg skal spørge, for at få den information?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2009 - 15:14 #3
Nej.

Prøv og se hvad der forskes og undervises i de to steder.
Avatar billede killifish Nybegynder
05. januar 2009 - 10:35 #4
Jeg er uddannet ved Aalborg Universitet, ikke i datalogi men jeg har haft daglig gang med informatikstuderende som "bor" sammen med datalogerne.

Det vigtigste er at studieformen er helt anderledes i Aalborg. Her er der projektarbejde i grupper på alle studieretninger og det er dette projektarbejde som fylder absolut mest hvert semester. Jeg er selv en stor fan af den studieform, men jeg ved at nogle ikke har det så godt med formen. Så jeg vil finde en datalog fra Aalborg som du kan tale med for at høre lidt mere om hvordan overbygningen fundgerer i Aalborg. Jeg synes det giver et klart løft over andre studieformer. :o)

Mht. jobmuligheder tvivler jeg stærkt på at du vil opleve en forskel på de to skoler.
Avatar billede dennism Nybegynder
07. marts 2009 - 12:41 #5
Vil I smide et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2009 - 17:17 #6
.
Avatar billede dennism Nybegynder
09. marts 2009 - 21:37 #7
Afventer lige svar fra killifish.