30. juni 2001 - 23:09 Der er 26 kommentarer

Billedbehandlings/Grafik program

Jeg tænker på at købe et billedbehandlings program det skal udelukket bruget til grafik på hjemmesider.... hvad vil i Andbefale????
Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. juni 2001 - 23:16 #1
Adope Photoshop
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. juni 2001 - 23:43 #2
KLART Adobe Photoshop 6.0...PSP er også ok, men Photoshop er klart bedre. ImageReady som følger med er så genialt til at slice (dvs. skære i stykker med) samt optimere grafikken med, så den fylder mindst muligt!

Photoshop rules...
01. juli 2001 - 00:18 #3
ok.... men til 7000 kr.- burde den også være den bedste..... :)
Avatar billede grinebidder Nybegynder
01. juli 2001 - 18:08 #4
Hvis det er til ren web, så overvej Macromedia Fireworks. Skal der laves en masse fancy grafik, så klarer den det ikke, men den er klart federe end ImageReady.
Avatar billede prodic Mester
01. juli 2001 - 19:24 #5
Nu vil det være totalt tåbeligt, at anvende små 7000 på et program(Photoshop), hvis det kun er med det formål at lave Web-grafik.
Skal du bruge programmet mere \"proft\", så skal du have photoshop.

Hvis det kun er til \"hobby\"-brug, så overvej Paint Shop Pro - koster heller ikke nær så meget, men skulle eftersigende være ret OK. Har ikke prøvet det selv, bruger personligt photoshop.
Men det er så heller ikke udelukkende til web-brug.

Så jeg ville hvis jeg skulle starte med, at bruge et program hente en trial af Paint Shop Pro, og se om det ikke var rigeligt. Hvis ja, så køb det - når du så engang vil satse mere proft på \"billedbehandling\", så køb dig fattig i Photoshop. :-)
Avatar billede adagio Nybegynder
04. juli 2001 - 13:09 #6
Vis det bare er til hjemmebrug kan Paint Shop Pro nemt anbefales, bruger det selv, dertil hører der også et andet program med til at lave gif animationer med
En demo version (der virker fuldt ud i 30 dage) kan hentes på www.jasc.com

Have fun
Avatar billede nordclc Nybegynder
05. juli 2001 - 09:48 #7
1. Adobe Photoshop
2. Macromedia Fireworks
3. Paint Shop Pro

Men som et rigtig godt alternativ findes GIMP - som er gratis. Du kan hente det på følgende link:

http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/

I bladet \"PC World nr. 12 2001\" kan du læse meget mere om billedbehandling til web, en rigtig god artikel. Det er i samme artikel jeg fandt linket til programmet GIMP!

/Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
05. juli 2001 - 10:27 #8
Jeg glemte lige at sige, at manualen til GIMP er på mere end 900 sider, så der skulle være muligheder nok for at få hjælp til eventuelle problemstillinger.

/Claus
Avatar billede moern Nybegynder
05. juli 2001 - 15:35 #9
vil også klart vælge Adobe Photoshop.... men da jeg kan høre du er ny i faget vil jeg råde dig til at vælge Paint Shop... da det er meget nemmere at gå til....
Avatar billede moern Nybegynder
05. juli 2001 - 15:35 #10
det var et svar!!!
Avatar billede nordclc Nybegynder
17. juli 2001 - 09:11 #11
Hmmm, haster vist ikke!!!
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. juli 2001 - 08:21 #12
Er du gået i gang med at spare sammen, og lukker spørgsmålet når du har fået råd til PhotoShop ;o)
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. august 2001 - 03:28 #13
CorelPaint, som hører til CorelDraw pakken er også et godt alternativ, men er nok lige så dyr som Photoshop.
Det er vel en smagssag, hvad man bedst ka\' li\'?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. august 2001 - 22:37 #14
Ligesom nordclc anbefaler jeg også GIMP, men du kan også prøve Pixia eller Project Dogwaffle. Alle kan hentes på http://www.nonags.com og alle er gratis.
Avatar billede lee Nybegynder
09. august 2001 - 23:41 #15
Anbefaler Paint shop pro, ligemeget om du er prof eller not.

Mange af dem der sidder og hakker ned på paint shop pro, så sidst hen over skulderen på en der sad og legede med det, for 7 år siden.
Der er skedt en del med paint shop pro de sidste par år. Og at bruge 6000 kroner på et grafikprogram, hvis man kun sidder og laver hjemmesidegrafik, det er sgu for åndsvagt.

(Lee
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 02:45 #16
http://www.leenet.dk/psp/ dansk tutorial til PAint Shop Pro 7. Det er en god start ;)

/Lee
Avatar billede snigermunken Nybegynder
17. marts 2002 - 02:50 #17
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 03:50 #18
`Snigermunken er det en lille personlig heads du har gang i eller hvad er der galt i at reklamere for en ikke commerciel site, der er lavet for at hjælpe andre godt igang med grafikken ??????
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 04:02 #19
og så har du smidt totalt mange af de samme links på det drejer sig jo kun om 4 spm.... !!!
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2002 - 04:03 #20
Paint Shop Pro er fremragende i forhold til det det koster, og så hvad Photoshop koster. Paint Shop Pro kan næsten klare lige så meget som Photoshop, og med øvelse kan der komme noget rigtig godt ud af Paint Shop Pro. Jeg kan kun anbefale dig at download en trial version af Paint Shop Pro og så øve dig med http://www.leenet.dk/psp og http://www.pinoy7.com
Designet på mit site http://www.justrandb.dk er iøvrigt lavet i Paint Shop Pro.
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2002 - 04:05 #21
lee: kan man adde ens egen tips på dit site ?
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 04:07 #22
7th>> det kommer senere ;)
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2002 - 04:10 #23
Oki - holder mig opdateret. Anyway iøvrigt, nu er jeg ikke så godt inde i Photoshop, men jeg synes der mangler en soften funktion i Photoshop, hvilket Paint Shop Pro har.
Avatar billede lee Nybegynder
17. marts 2002 - 04:16 #24
Siden kommer til at ligge på www.pspgrafik.dk i næste uge, er det store flyttedag ;)
Avatar billede kolzie Nybegynder
19. maj 2002 - 23:16 #25
Ja, taget priserne i betragtning er Paint Shop Pro klart bedst.
Det er nemt at gå til (fik dog en lille hjælp af lee's fremragende tuts) - og nu har jeg så selv lavet en (som dog ikke er færdig endnu) - www.psptuts.tk .
Nu kan jeg så ikke huske hvad jeg gav for PSP, men det var vist noget med 1.500, og af hvad jeg har hørt koster PS i omegnen af 9.000 dask. Og jeg ser ikke de helt store fordele i PS fremfor PSP, så mit råd må være (selvom spm'et er et år gammelt *G*) at købe PSP, el. prøv en trial af begge programmer først selvfølgelig :o)
Avatar billede kolzie Nybegynder
19. maj 2002 - 23:17 #26
... jeg ved godt at www.pspgrafik.dk - er langt bedre/nemmere at gå til end min :-(