Avatar billede tpd Nybegynder
02. januar 2009 - 15:55 Der er 3 kommentarer

Trådløs forbindelse

Hej Eksperter.

Jeg sidder her med min Mors nye bærbar. Har installeret trådløsnetværks driver på den. Vores Router/AC står 3 meter herfra. Jeg sidder på internettet med fuld signal på min far bærbar som står lige ved siden af, men på min mors nye bærbar er der "meget lavt" signal. Hvordan kan det dog gå til ?

På forhånd tak
Avatar billede lakridserne Nybegynder
02. januar 2009 - 16:05 #1
Hvilken standard kører du? (802.11 b, g eller n)

Lakridserne
webmaster på http://boganmelderen.890m.com
Avatar billede tpd Nybegynder
02. januar 2009 - 17:05 #2
Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 13:46 #3
Du kører sandsynligvis med 802.11g standarden, da det er den de fleste benytter n-standarden er kun hvis routeren er helt ny, da denne standard ikke er helt på plads endnu. B-standarden er forældet.

Hvis det ikke står på routeren eller i manualen (den har du/I vel gemt - ik... ;-)), må du lige smide modellen samt producenten ind.
Evt. kan du også lige smide de to modeller ind af bærbarene (hvad de hedder).

/Lakridserne