Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 00:01 Der er 9 kommentarer

Hvilke Foto redigeringsprgram er det bedste / Nemmeste?

Hey jeg søger et godt photo redigeringsprogram.

Har aldrig rigtig prøvet det før, og derfor et nemt et.

Det drejer sig specielt om billeder taget udenfor, med dårligt lys, som er lidt "grå" i det. Som jeg gerne ville have gjort bedre...

Hvad vil i anbefale mig? (Jeg øsnker ikke at læse 100 bøger for at komme igang med det. Det skal give et godt resultat og være nemt at bruge)
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. januar 2009 - 00:54 #1
Google Picasa.
Har især nogle lækre lys-funktioner som nemt kan gøre ens billeder meget mere spændene at se på. Også er det gratis.
Vil man have endnu flere funktioner findes der jo Adobe Photoshop. Dette koster dog kassen, og kan så meget at man som en privat-person som bare vil lege lidt med nogle feriebilleder, får alt for mange funktioner, som man ikke kommer til at bruge.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 12:19 #3
Har selv Photoshop, men synes at det er alt alt fr omfattende, og kan ikk rigtig finde hoved og hale i det...

De lyde rbegge 2 som rigtig gode programmer... Så er jeg bare i tvivl om hvilket nu :)
Avatar billede champsky Nybegynder
02. januar 2009 - 12:29 #4
Jeg vil anbefale photo shop elements... Programet har tage de vigtigste ting fra photoshop med.. koster omkring 500,- og nemt at bruge. Der er auto justerings funktioner som virker fint. også er der mere avanceret værktøjer med hvis man en dag får lyst til at lege med det.
02. januar 2009 - 13:24 #5
(Med nævnte GRATIS [photofiltre] ka' du indlæse en DK sprogpakke. Masser af - begynder? - guides ved nævnte http://www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm. Fylder ikke en dyt og kræver ingen specielle kræfter ...)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 00:00 #6
Hvordan får jeg konverteret .VOB til eks. MPG så programmer kan læse det?
Har prøvet at omdøbe, det virker ikke... Mediaplayer kan slet ikk læse filen så, og programmer som eks. Microsoft Movie maker kan kun læse de 10-20 første sekunder, hvorefter det ser ud til der ikk er mere af filmen, så går udfra dette kommer til at gælde for de andre programmer også...
24. januar 2009 - 11:12 #7
Det er da godt du finder på at vende tilbage *S* - hvad blev du enig med dig selv om mht PHOTO redigeringsprogram ?
Avatar billede champsky Nybegynder
24. januar 2009 - 11:19 #8
Jeg var lige ved at sige det samme... Hvad med at afslutte det første epørgsmål inden vi går vider til nummer to?
Avatar billede doodoo Novice
02. februar 2009 - 09:05 #9