Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
31. december 2008 - 17:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Recovery af beskadiget ekstern harddisk

Hej eksperter,

Jeg har formået at tabe min eksterne harddisk på gulvet, og den virker derfor ikke længere. Den reagerer ikke når jeg tilslutter den til computeren og det eneste jeg kan høre er en mekanisk snurren fra den.

Det er en Seagate FreeAgent Xtreme på 1tb. Den er kun en måned gammel.

Det eneste jeg er interesseret i er at få mine dyrebare dokumenter genskabt. Er dette muligt? Altså, den faldt jo bare på gulvet, så det er vel bare læserhovedet el. lign. der er gået i stykker. Alle data må vel være intakte?

På forhånd mange tak!
Avatar billede computerlab Nybegynder
01. januar 2009 - 02:33 #1
Du kan tage kontakt til IBAS, de kan helt sikkert hive data ud af den.
http://www.ibas.dk - DØGNVAGT 70 22 34 00

Mvh
Brian
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 07:30 #2
Køb en harddisk magen til den defekte, med lidt fingersnille kan pladerne flyttes / byttes over i den nye, så kan data læses, kan også være at læsearmen er slået ud af instilling, og kan muligvis sættes tilbage, men det hele er med stor forsigtighed.
01. januar 2009 - 13:52 #3
<silbidor>: Den 'fingersnilde' tror du da ikke på ?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 14:32 #4
Jeg har gjort det flere gange med held, så ja det tror jeg på.
Avatar billede computerlab Nybegynder
01. januar 2009 - 14:52 #5
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, det er bare ikke noget en nybegynder bør give sig i kast med. Overlad det hellere til de professionelle.
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
02. januar 2009 - 16:07 #6
Jeg har kigget på priserne og det ser alt for dyrt ud til mit "behov".
Hvis nogen af jer har mod på det, betaler jeg gerne et par hundrede kroner hvis I kan fixe den.
Og hvis den går i stykker i forsøget er det ligegyldigt. Jeg smider den enten ud eller giver mig selv i kast med det (hvilket giver det samme resultat til sidst).

Bor på Amager så hvis nogen af Jer er københavnere vil jeg gerne høre nærmere.
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
12. januar 2009 - 19:31 #7
Tak for hjælpen, men jeg finder selv en anden løsning.