Avatar billede jessan Nybegynder
30. december 2008 - 21:20 Der er 6 kommentarer

Xp og Vista kan ikke se hinanden

Hej
Jeg er nok ude i at jeg ikke kan finde det rigtige flueben og sætte hak i.

Jeg har et netværk bestående af 3x Xp Pro og 2x Vista ultimate + 1 bærbar på Vista Home Premiumog det er kun Xp maskinerne der kan se hinanden.

Min router er en Asus WL-500W
Alle maskiner er tilsluttet netværket og kan alle gå på nettet,men kun Xp maskinerne kan se hinanden og ingen kan se Vista maskinerne.

Jeg skal have alle maskiner til at se hinanden så jeg kan udveksle filer mellem dem.

alle maskiner er i samme arbejdsgruppe og Vista maskinerne er på  "privat netværk"
Er der nogen her der kan give mig en løsning jeg kan forstå.
Jess
Avatar billede gakken Nybegynder
30. december 2008 - 21:38 #1
Vista og XP kan ikke automatisk se hinanden på netværk.

Der skal installeres et program på XP-maskinen.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=4F01A31D-EE46-481E-BA11-37F485FA34EA&displaylang=en
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 21:53 #2
"Vista og XP kan ikke automatisk se hinanden på netværk." Det må sgu da bli årets sidste joke, naturligvis kan de se hindanden du skal sørge for at de er i samme arbejdsgruppe
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. december 2008 - 23:09 #3
Det har intet med arbejdsgruppe at gøre, det syntes jeg derimod er en joke!!!

Du kan enten downloade ovenstående (se gakken), eller bruge en UNC sti til at connete til den anden PC, og have SMB(445) åben på vista kværnen
Avatar billede jessan Nybegynder
30. december 2008 - 23:37 #4
Til Gakken
Downloade LLTD det gav ingen ændring da jeg har kørt en opdatering der indeholder det nødvendige, så det var ikke nok.
Til jonah.hex
Det lyder godt det du skriver, men det skal jeg lige have oversat til et dansk jeg forstår, beklager :-),men inden vi fortsætter tror jeg jeg skal have fat i min router for jeg har ingen maskiner der kan se hinanden men alle kan gå ud af huset på nettet.

Jeg vender tilbage.
Mvh Jess
Avatar billede shaya Praktikant
26. januar 2009 - 14:51 #5
Vista og xp kan ikke se hinanden, med mindre at der en bruger/konto MED adgangskode i vista-maskinen. Altså den bruger logger på med når du tænder din computer. HUSK dog lige, at der SKAL være kode i brugeren
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 15:40 #6