Avatar billede dreamer80 Nybegynder
30. juni 2001 - 04:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Dokumenter

når man klikker på start popper der denne her menu op hvor man kan gå ind og se de sidste 10-20 dokumenter... hvordan ryder man denne oversigt?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
30. juni 2001 - 04:28 #1
Kontrol panel -> Egenskaber for proceslinie og menuen start -> Der er noget med \"Klik på Ryd for at fjerne de oplysninger om senest brugte dokumenter....blablabla\"
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juni 2001 - 05:07 #2
Hent og installer Tweak UI - med det kan nu tune Windows på en række områder. Bl. a. kan du gøre som du netop spørger om.
Når det er inbstalleret får du adgang til Tweak UI fra er nyt icon under Kontrolpanel. Findes mange steder til download på nettet, feks her
http://www.idgnet.com/english/crd_pc_10908.html

Avatar billede kol Nybegynder
30. juni 2001 - 07:36 #3
Halifax

Jeg har downloaded Tweak UI som du skriver, men når de fire filer er udpakket sker der ikke videre:
Der er ingen ny icon i kontrolpanel og der er ingen exe-fil pakket ud.
Hvad er trick\'et?

Hilsen KOL
Avatar billede double-g Juniormester
30. juni 2001 - 08:18 #4

Prøv at højreklikke på filerne. Ved en af dem kan du sikkert vælge - install(er)-

Avatar billede double-g Juniormester
30. juni 2001 - 08:21 #5
ellers er der en Tweak UI her som garanteret virker. (Bruger den selv)
http://www.tweakfiles.com/appearance/tweakui.html
Avatar billede sukos Juniormester
30. juni 2001 - 08:26 #6
Højreklik på proceslinien,
vælg egenskaber,
vælg Programmer i menuen start,
Og klik på knappen Ryd
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2001 - 14:25 #7
KOL -> Trick\'et er, at der skal højreklikkes på filen tweakui.inf og vælges Installer. Det installerer icon i Kontrolpanel, og de 4 førnævnte filer kan nu slettes.

Avatar billede teknik Juniormester
01. juli 2001 - 20:34 #8
menupunktet viser egentlig indholdet af folderen c:\\windows\\recent , hvor windows opretter en genvej til her af de ting der har været åbnet.

Du kan (lidt lettere?) slette genvejene ved at lave en .bat fil, hvor der står:

cd..
cd windows
cd recent
del *.*

så skal du blot dobb. klikke på den  - trykke J samt enter,  og så lukke DOS-prompten igen.

-Bat filen laver du blot ved at sætte teksten ind i Notepad, og så ændre filtypenavnet fra .txt til .bat
Det ville være mere elegant, hvis bat filen selv bekræftede sletningen, og afsluttede prompten, og det kan godt laves (blot ikke af mig ;-)

Var dog sikkert nemmere løst med et Visual Basic Script, som du sikkert let kan få lavet hvis du spørger efter det under programmering

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kol Nybegynder
05. juli 2001 - 09:35 #9
Til double-g og halifax

Jeres forslag gav løsningen. Ligetil nok man ved det (som oftest).

Tak for hjælp.

Point?

KOL
Avatar billede double-g Juniormester
09. juli 2001 - 20:00 #10

Pointene deler du bare efter bedste overbevisning ud til de svar der hjalp til at løse dit problem.
Flest points til de bedste svar, naturligvis. :-))
Avatar billede kol Nybegynder
10. juli 2001 - 08:25 #11
Til double-g og halifax!

Nu var det ikke mig, der startede dette spørgsmål, så jeg opretter to spørgsmål, point til double-g og point til halifax.
Når I svarer på dem, sender jeg 30 point til hver, OK!

Hilsen KOL
Avatar billede dreamer80 Nybegynder
01. august 2001 - 10:34 #12
stor undskyldning at der er gået så lang tid med at få accepteret jeres svar!!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
01. august 2001 - 16:02 #13
OK med det, og tak for point :)