Avatar billede hoppe11 Nybegynder
29. december 2008 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

undgå overgang i gradient

når jeg vil lave en baggrund med en gradient effekt bliver der en helt masse små overgang eller streger grafikken... hvordan kan man undgå det?

jeg gemmer som png24 så det er ikke bit mæssigt problemet burde være.. allerede i photoshop inden jeg komprimerer mit billede er "overgangene" synlige
Avatar billede hcma Novice
29. december 2008 - 17:22 #1
du har nok brugt "web-farver"  (altså: slet flueben i web-colors")
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
29. december 2008 - 17:40 #2
nej heller ikke..

du mener i farve paletten ikk?
Avatar billede hcma Novice
29. december 2008 - 18:31 #3
yes
Avatar billede hcma Novice
29. december 2008 - 18:34 #4
har du prøvet at resette pref.-filen  ?
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
29. december 2008 - 19:48 #5
hvordan resetter man den? :)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2008 - 19:53 #6
Reset af Photoshop Pref.file  eller ImageReady Pref.file
Åbn Programmet og

Hold ctrl + shift + alt nede under opstart (skal være meget hurtig)

eller:

eller på en lidt anden måde:
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.
(erstat 7.0 med det versionsnummer du kører med)

Erstat Photoshop 7.0 med ImageReady 7.0 i din søgning så du finder ImageReadys preferencefile
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
16. oktober 2010 - 17:26 #7
hcma > lav et svar :)
Avatar billede hcma Novice
16. oktober 2010 - 17:51 #8
pling