Avatar billede fonzie83 Nybegynder
29. december 2008 - 16:29 Der er 21 kommentarer

Formatering af cpu-så den virker som fra producenten

Jeg har et stort problem, da jeg skal ha formateret min cpu. Har 4 backup cder, men når den har kørt skiverne igennem, melder den bare at der mangler nogle filer. Så mit spørgsmål lyder: Hvordan omformaterer jeg min cpu. så den virker som fra producenten? Vil også gerne have lagt vista på, har også en skive hvor det skulle lægge på. Tror bare ikke at den virker. Men er der mulighed for at hente et program, og i så fald, hvordan får jeg det til at virke? Vil gerne ha den til at køre problemfrit hurtigst muligt. Så håber på snarligt svar.
Det skal siges at jeg ikke er it-haj, så vil helst hvis jeg kan få det "Skåret ud i pap". På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 16:34 #1
Laver du grin eller?? man formaterer da ikke en CPU, mener du ikke harddisken??
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 16:37 #2
Hvis du mener en harddisk, så skriv lige om vi taler bærbar / stationær / mærke og hvad det er for 4 cd`er du skriver om
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2008 - 16:48 #3
Hvilken model er den??
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2008 - 16:49 #4
Helge->> Toweret bliver tit omtalt som cpu
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. december 2008 - 16:52 #5
"Helge->> Toweret bliver tit omtalt som cpu". Har efterhånden været en del år i branchen og har _aldrig_ hørt det. Har derimod hørt at toweret bliver kaldt harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 17:06 #6
Never mind, hverken tower eller cpu kan mig bekendt formateres, men når vores gode ven beder om hurtigt svar må der vel snart komme en reaktion så vi kan få løst gåden
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2008 - 17:24 #7
Michael-> Kært barn har mange navne, et fællesnavn for dem alle -  en PC med harddisk, det er ikke alle, der kender alle fagudtryk, jeg har tit hørt udtrykket cpu, som værende pcèn.
fonzie83->> Du bliver nødt til, at sige producentens navn (aser/hp eller lign.)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2008 - 17:53 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2008 - 19:49 #9
well...
Den med at tower omtales som cpu er god nok.

http://www.minisoft.dk/tyveri/bjoernram.html
"BJØRNEN er en CPU-holder, der passer til  fleste PC-bokse."

Og den omtalte "bjørn" er kaldt en cpu-holder i de sidste 5 år. Ved det da jeg har solgt dem i 5 år :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2008 - 09:36 #10
Nu arbejder jeg for en financiel virksomhed hvor langt største delen af de ansatte har en begrænset IT kendskab. Og en PC om den så er stationær eller bærbar kan hedde følgende: Kassen, CPU'en, Skærmen, Den der under bordet, Harddisken. Så Helge, lidt fleksibel ;-) det er ikke alle der er lige kyndige.

Fonzie>> Hvilke filer mangler den?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 10:37 #11
"james_t_dk" pas nu på du ikke vækker for meget opmærksomhed med den tiltagende nytårskuller du forsøger at give indtryk af, hvis din påstand vedr. de ansattes IT- ordforråd i en financel virsomhed skal tages for pålydende, så vil jeg påstå at den ligger under befolkningens gennemsnit og så har vi måske forklaringen på det omkring-sig-gribende financielle kaos
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2008 - 11:12 #12
Helge>> Jeg siger ikke at de er uvidende. Det er menlig slet ikke utænkeligt at det er sådan de har lært det!
Avatar billede fonzie83 Nybegynder
30. december 2008 - 11:33 #13
Det var sgu da vildt med alle de kvikke bemærkninger!!! Det er en bærbar acer aspire 3610. De backup cder jeg har er brændte skiver. Er der noget man kan gøre downloade eller lignende?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2008 - 11:38 #14
Det du skal bruge er de recovery cd'er du fik da du købte computeren. Vi aner jo ikke hvad der er på de hjemmelavede cd'er du har. Har du ikke dem, kan du evt. ringe til acer og få/købe dem, eller der hvor PC'en er købt.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 11:45 #15
"Det var sgu da vildt med alle de kvikke bemærkninger!!! " Det skyldes muligvis at vi hører så lidt til dig - kan du ikke bare gendanne din computer fra recovery partitionen som man normalt gør ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2008 - 11:47 #16
Jeg mistænker at den evt. er blevet formateret:
"men når den har kørt skiverne igennem, melder den bare at der mangler nogle filer."

Så mon ikke det er noget med en xp-skive (eller hvilket os det nu er).
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2008 - 11:49 #17
Hvis du har en kammerat der har det samme operativsystem som dig, kan du låne hans skive og så bare skrive nøglen du har stående på din computer. Men det skal være præcis det samme OS (formodentlig OEM).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2008 - 13:00 #18
fonzie>> Hvilke filer mangler? Starter windows?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2008 - 13:32 #19
fonzie>>Af de 4 spørgsmål du har oprettet, er det samme mønster der går igen. Du er ikke så god til at komme med feedback. Så kan du heller ikke forvente at få hjælp. Over and out.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. januar 2009 - 20:47 #20
Anbefaler at kassen lakkeres og cpu overklokkes.

Ellers saa har vel importoren eller leverandoren recovery cd.

Paa noen pcér saa finnes det ogsaa en mulighet for automatisk recovery fra en skjult partisjon ved aa holde nede en av funksjonstastene under booting. Importtoer eller leverandoer vet vel eventuelt hvilken.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. januar 2009 - 20:51 #21
Automatisk recovery fra skjult partisjon ser ut til aa kunne vaere alt+F10
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071230172006AAnAXlq