Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. december 2008 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvide tiden mellem keyframes i animation

Hejsa

Jeg sidder med et problem når jeg afvikler den animation jeg har lavet i 3DS Max 9. Jeg har allerede lavet hele animationen, men har senere fundet ud af, at der er nogle sekvenser der kører alt for hurtigt. Med andre ord så er der nogle keyframes der er placeret for tæt. Jeg har self prøvet at flytte dem i tidslinjen i bunden af programmet og i curve-editoren, men resultatet af dette bliver nogle meget mærkelige kameravinkler i resten af animationen.

Så mit spørgsmål er, om der er en fix måde at udvide tiden mellem enkelte eller flere keyframes, uden at smadre resten af animationen?

På forhånd mange tak og sig endelig til hvis der er noget der skal uddybes.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. december 2008 - 15:41 #1
Okay jeg er måske kommet lidt nærmere en løsning. Har fundet "expand time" værktøjet i dope-editoren og fået lidt luft imellem keysne.

Den smadrer dog stadig resten af animationen, men ser ud til at det er ved de sekvenser hvor den laver en rotation med kameraet. Så rotations elementerne bliver på en eller anden måde påvirket af, ikke at være placeret på samme position på tidslinjen som de var tidligere.

Håber der er nogen der har en løsning på det :)
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. december 2008 - 15:42 #2
Med "expand time" tool mener jeg self "Scale time" tool
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
29. december 2008 - 16:40 #3
Løsning fundet