Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 12:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skal have procent vis fordelt 1 celler i 2 celler.

Hej folk :-)

Glædelig jul..

Jeg har lavet et lille skeman der udregner ejendomsværdiskat. jeg har dog et lille problem.

jeg bruger cellerne D45-D48 til at udregne ejendomsværdiskatten som jeg får i sum af i celle D49. denne sum vil jeg gerne have fordelt i cellerne D50 og E50. evt via en dropdown menu hvor jeg kan vælge procent sats eller ved at indtaste 2x procent stats et sted på arket.

Er dette muligt at lave? hvis så hjælp mig endelig :-)
på forhånd tak er rigtig godt nytår. Hvis i ikke forstår spørgsmålet eller har noget i gerne vil have uddybet skal i endelig sprøge jeg svare forholdsvis hurtigt.

venlig hilsen Mads
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 12:27 #1
Hvis du indtaster procentsats i E49
og indsætter denne i D50 =D49*E49%
og denne i E50 =D49-D50

m.h.t dropdown, så er det da lettere at taste et tal
frem for at vælge mellem 100 i en liste eller hur ?
Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 12:28 #2
Hvis det er muligt kunne jeg faktisk godt tænke mig at når jeg valgte den procent fordeling jeg øsnkede, ændrede en del af teksten i celle A50 sig: eks.

A50
'=Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling 60/40

hvis jeg har valgt en fordeling der hedder 60/40 ellers ville der stå den fordeling jeg har valgt til sidste i celle A50, altså 70/30, 85/15, 50/50 eller hvad man nu vælger.
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 12:45 #3
="Ejemdomsværdiskat - Procentvis fordeling " & E49&"/"&100-E49
Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 13:04 #4
Rigtig god ide excelent, har lavet 2 celler hvor du kan skrive den procent du gerne vil have og så bedt den gange tallet og det virker SUPER.

kun lige det med teksten i celler a50,
har skrevet dette virker dog ikke helt.

="Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling" & H46&"/"&H47

der skal gerne tage de tal jeg har skrevet i h46 og h47
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 13:08 #5
formlen ser ellers rigtig ud
hvad er fejlen ?
Avatar billede kabbak Professor
29. december 2008 - 13:20 #6
="Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling" & H46 / H47
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 13:22 #7
prøv
="Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling "&H46&"/"&H47
Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 13:30 #8
="Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling "&H46&"/"&H47

Den virker, men den skriver 0,25 og 0,50
hvis jeg skriver 25 og 50 i de 2 celler.

Det er vel pga jeg har formateret cellerne som % hvilket jeg gerne vil da jeg gerne vil have %tegnet med for ikke at forvirre.
Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 13:32 #9
Løst har skrvet dette:

="Ejendomsværdiskat - Procentvis fordeling  "&H46*100&" / "&H47*100

Eccelent skriver du lige et svar så du kan få point? :-)
Avatar billede worship Nybegynder
29. december 2008 - 13:37 #10
Ved i evt om det er muligt at låse et regneark. Så når jeg sender det til folk er det kun bestemte felter de kan skrive i resten er låst med en kode.

F.eks hvis de kun må skrive i felterne d24,d25,c52,k23 og sætte v i de afkrydsningsfælter jeg har lagt ind? eller skal jeg lave et nyt spørgsmål vedr. dette? :-)
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 13:53 #11
du skal fjerne flueben i de celler som må rettes i via format menuen
og så beskytte arket
Avatar billede excelent Ekspert
29. december 2008 - 13:53 #12
ups :-)