Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 08:16 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter Windows XP service pack 3 installation

Hej
Efter at have accepteret Windows XP service pack 3 installation, blev jeg spurgt om jeg ville genstarte. Efter genstart kan pc'en ikke starte. Jeg får følgende fejlmeddelse:

STOP: c0000221 {Forkert kontrolsum for afbildning}
Afbildning msvcrt.dll er muligvis defekt. Headerens kontrol sum passer ikke til den beregnede kontrolsum

Er der nogen som kan hjælpe? - Jeg kan ikke kører en recovery da den kræver at windows starter, og jeg kan ikke starte PC'en i fejlsikret tilstand.

PC: HP Pavilion zd8214ea
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 08:20 #1
Jeg er ny til denne slags problemer, så du må meget gerne skære tingene ud i pap... :)
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 08:38 #2
Du har brug for en XP installationsskive i samme vertion som du har installeret.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 08:50 #3
Det er ikke det samme problem som dit men læs det aligevel måske duer det.
http://www.computerworld.dk/art/45746
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2008 - 08:53 #4
prøv at køre "sfc /scannow" og derefter igen med sp3.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 09:02 #5
Du kan finde en ny msvcrt.dll fil her. http://www.dll-files.com/ så kan du lave en live cd til at komme ind og slette den gamle dll fil og installere en ny, du kan se her hvordan man laver en live cd. http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 09:04 #6
Hvordan skal han køre en sfc /scannow riversen?
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 09:11 #7
silbidor: Det ser ud til at være den vejledning, men jeg har en intel 4 processer i PC'en (WARNING: Do NOT under any circumstance disable the intelppm driver on an Intel-based computer. It will make your computer not boot! If your computer will not boot because you disabled the intelppm driver on an Intel-based computer, follow the directions in the Recovery Console section below.)
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 09:12 #8
silbidor: Ang. livecd.... det ser noget kompliceret ud... Jeg kan da ikke være den eneste med den fejl... Taget betragtning af at jeg har kørt rent standard på HP'en
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 09:26 #9
Det plejer at være dem med AMD PC der har problemer, og de genstarter bare, men man kan komme ind i fejlsikret tilstand, dit problem er at det kan du ikke, skriver du, og du har ingen XP skive derfor en live CD til at komme ind or lave rettelser, det er første gang at jeg ser det problem du har.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2008 - 09:31 #10
silbidor: åbn start --> kør og skriv "sfc /scannow" uden gåseøjn.
Avatar billede peet-49 Novice
28. december 2008 - 09:32 #11
Det er en intel.sys fil, der er blevet aktiv med SP3, jeg er sikker på, du har en AMD cpu i maskinen.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 09:33 #12
Han kan ikke boote XP op riversen, og der skal en XP skive i cd drevet, og det har han ikke.
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 09:47 #14
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 09:48 #15
rivensen: jeg kan slet ikke starte windows. Windowsbilledet starter op - dernæst fejlmeddelsen og så rebooter pc'en. og sådan kører den i loop.
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 09:50 #16
Kan jeg tjekke om det er en AMD et sted?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2008 - 09:57 #17
så kør en rep
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2008 - 10:10 #18
du kan jo få fat på en xp hvor som helst... lån den af en ven om ikke andet. Den er jo godt at have liggende til fremtiden også.
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 10:12 #19
kør en rep?
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 10:33 #20
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 10:34 #21
silbidor: Jeg kan desværre ikke kører vejledningen fra http://www.computerworld.dk/art/45746, da jeg ikke får lov til at starte i fejlsikret tilstand... den rebooter stadig! - Jeg må nok ha' fat i en ny XP...
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 10:34 #22
rep = Repair
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 10:37 #23
og lidt mere om STOP: c0000221 {Forkert kontrolsum for afbildning}
http://support.microsoft.com/kb/314474
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 10:45 #24
Indsæt et USB flash-drev eller anden tilsvarende sekundært storage inden computeren bootes.
http://www.computerworld.dk/art/45777/flere-aarsager-til-xp-sp3-problemer?a=related&i=45830&bottom
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 10:52 #25
silbidor: Bare det havde været så simpelt :) Det virker desværre ikke for mig...
Avatar billede peet-49 Novice
28. december 2008 - 11:38 #26
En recovery startes med F11 under opstart, når HP logoet vises.
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 12:38 #27
Der sker ikke noget når jeg trykker F11
Avatar billede peet-49 Novice
28. december 2008 - 16:56 #28
Prøv at trykke med korte intervaller, du skal ramme det rigtige tidspunkt.
Avatar billede popstar Nybegynder
28. december 2008 - 17:49 #29
Jeg har nu prøvet at starte op 10-15 gange og trykket F11 i flere forskellige tempi - uden held...
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2008 - 09:03 #30
Er det en lidt ældre HP bruges der F10 under opstart.
Avatar billede popstar Nybegynder
29. december 2008 - 13:31 #31
Trykker jeg F10 får jeg BIOS setup menuen...
Avatar billede popstar Nybegynder
30. december 2008 - 19:01 #32
Hej drenge - Jeg har nu talt med HP support, og de var ikke meget for at give en "undskyldning" eller en forklaring. Jeg bestilt en recovery cd hos http://www.best2serve.com, så jeg håber på, at jeg nu får liv i mit notebook igen! Tak for jeres hjælp! Smid mig nogle svar, så drysser jeg point ud!
Avatar billede Jensen DK Novice
31. december 2008 - 07:32 #33
Ok håber at du får det til at virke.
Godt nytår.
Avatar billede popstar Nybegynder
05. januar 2009 - 16:07 #34
Det gør jeg også :) Tak for hjælpen!!