Avatar billede ninakaroline Nybegynder
27. december 2008 - 22:19 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

WRD0003.tmp - hvad er det

Hej... Jeg har fundet en/flere underlig(e) fil(er), de kaldes WRD0003.tmp (dem har jeg 2 stk af) eller WRD0000.tmp (den har jeg 1 stk af) - de ligger alle tre indeunder mine dokumenter, og jeg mener også jeg har en eller to af de filer på min USB-stik... Hvad er det? Jeg tør ikke slette det hvis det er noget man skal bruge til et eller andet vigtigt...
Avatar billede hcma Novice
27. december 2008 - 22:33 #1
bare slet dem. det er midlertidige filer = Temporary files/folders
Avatar billede hcma Novice
27. december 2008 - 22:34 #2
det stammer fra word, hvor de laves når du arbejder med et word-doc.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
27. december 2008 - 22:37 #3
så de sletter ikke nogen af mine dokumenter?
der er nemlig en den fylder efterhånden 37,6 mb
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
27. december 2008 - 22:40 #4
altså mine dokumenter slettes ikke fordi jeg sletter den der underlige ting...
Avatar billede hcma Novice
27. december 2008 - 22:54 #5
nej ;o)
men hvis du er nervøs, kan du jo tage en kopi af dem på en usb-nøgle eller andet og så sætte dem ind igen, hvis.......
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
27. december 2008 - 23:04 #6
det har jeg også...
Må jeg spørge dig om en ting mere?
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 00:49 #7
bare spørg løs :0)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 10:55 #8
Det er fordi, jeg fik i julegave en mini bærbar da min "almindelige" hp er en 17" og den er alt for stor og slæbe rundt med... Jeg var dog ikke helt tilfreds med hp'en, og fik derfor pengene retur og købte en LG x110 som jeg får på tirsdag... Ulempen ved de små mini'er er bare der ikke er et optisk drev... Jeg købte LG'en i EDB centeret. Jeg spurgte en mand hvordan man så fik lagt Microsoft Office + virus program over på UDEN at købe et drev til 500 - 600 k. Han fortalte mig at jeg kunne sætte min USB port i den computer jeg har i forvejen, samtidig med jeg sætter den cd i jeg vil have på min mini, så kopiere jeg/ trækker bare alle de filer der ligger på cd'en over på min USB, og hvis jeg har fået alle med, så kan jeg bare installere på den måde... Passer det? Jeg mener bare jeg har hørt at den metode ikke kan bruges...
28. december 2008 - 11:11 #9
... Jo - den er go' nok *S*

Altså COPY hele "M$ Office" CD'en over på en passende USB memorystick osv osv ...
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 13:00 #10
Det var dejligt, og det kan man også med mit anti virus program f-secure og mine ordbøger?
28. december 2008 - 13:06 #11
... jeps
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 13:34 #12
kan jeg dele pointene mellem jer?
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 14:01 #13
ja - vi kommer begge med et svar
og mit er her
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 15:22 #14
karise_larry >>  vi deler: http://www.eksperten.dk/spm/857846
28. december 2008 - 15:32 #15
... men husk FULD WindowsUpdate så snart du har hul igennem til det 'farlige' internet!!!
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 15:36 #16
hvad mener du: men husk FULD WindowsUpdate så snart du har hul igennem til det 'farlige' internet!!!
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 16:14 #17
straks du har tilsluttet internettet SKAL du gå ind på WindowsUpdate og få de sidste updates installeret
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 16:18 #18
Gør den ikke det automatisk? Det gør min Vista da, den kommer med sådan nogle windows updates hvor jeg efterfølgende skal genstarte min pc... Gør xp ikke det?
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 16:29 #19
jo det gør den, men først når den tidsmæssigt er sat til det eller får et "ping" fra Microsoft; så før den selv hopper ind på update, er det en gylden regel selv at "tvinge" den til at opdatere.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 16:33 #20
Okay, tusind tak for den information, det vidste jeg ikke... Så når jeg har gjort det en gang, så "hopper" den selv ind i den rytme med at minde mig om updates eller hvordan?
28. december 2008 - 16:45 #21
... nemlig ...
Men første gang - eller evt. manuelt en gang imellem - så smut til WindowsUpdate osv osv osv ...
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 17:03 #22
yes  -  "normalt" den 10. i en måned - dog kan der komme hasteupdates
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 17:04 #23
prøv at tage et mig her vedr. updates: (bare for at se datoer på updates der er udkommer efter SP3)
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 17:04 #24
et mig  =  et kig  :o)))
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
28. december 2008 - 18:10 #25
Tusind tak for hjælpe begge to (;