Avatar billede micmac34 Nybegynder
27. december 2008 - 18:58 Der er 3 kommentarer

Bærbar kan ikke komme på nettet.

Hej.
Jeg står i en lidt spøjs situation.
Jeg har fået lagt Fibernet ind i huset og der er fin forbindelse.
Problemet opstår når jeg vil sætte et netværkskabel direkte i fibernet-boksen. Så kan jeg ikke oprette forbindelse på en bærbar der kører med Vista. Kører jeg derimod kablet via en router så er der ingen problemer.
Er der mon noget jeg har overset i Vista? Og hvordan retter jeg det?

Hilsen
Micmac34
Avatar billede dustie Mester
28. december 2008 - 06:04 #1
Står den bærbar til fast ip?
Avatar billede micmac34 Nybegynder
28. december 2008 - 10:04 #2
Hej Dustie.

Njaaa....se det ved jeg ikke. Men spiller det nogen rolle? Den bærbare virker jo fint hvis der bare er sat en router på. Hvordan er det lige man sætter en fast ip på i vista?

Hilsen
Micmac34
Avatar billede micmac34 Nybegynder
28. december 2008 - 10:55 #3
Hej igen.

Så har jeg fundet svaret på problemet.
Årsagen til at jeg ikke kan oprette forbindelse på den bærebare er, at Dansk bredbånd kun tildeler èn ip-adresse pr. privathustand.
Det vi sige, har man som os en router sat til fiberboksen, og samtidig vil sætte en bærbar til fiberboksen via et almindeligt netværkskabel, så virker det ikke.
Huset eneste ip-adresse er "låst" til routeren, så man ikke kan bruge en bærbar medmindre man kører den via routeren. Man kan dog godt sætte den bærbare til fiberboksen, men gør man det skal man tage routeren fra først og vente en klokketime inden den bærbare virker, da ip-adressen er låst til routeren i den klokketime.

Håber i forstår min forklaring......:-))

God nytår
Hilsen
Micmac34