Avatar billede choco Nybegynder
26. december 2008 - 23:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

packard bell

Kan det virkelig være rigtig at det er fysisk umuligt at finde driver til en packard bell med windows XP bare fordi den er født med Windows Vista??

eller er der nogle kloge hoveder her inde som lige ved hva jeg skal gøre/hvordan jeg kan finde dem??
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 01:41 #1
Jo jeg har dem, for jeg har selv haft en PB med Vista, som jeg lavede om til XP.
Jeg var lige ved at lægge dem til dig, da jeg fandt på at se efter, om du
er en af dem, som ikke gider lukke sine spørgsmål. Du har 36 spørgsmål, som ikke
er lukket, og jeg vil sgu ikke være en af dem du holder for nar.
Avatar billede choco Nybegynder
27. december 2008 - 11:25 #2
Ja jeg ved godt jeg har nogle stykker som ikk er lukket, men hvis ikk jeg tager meget fejl er det vist ved at være langt tilbage, men skal lige have kigget dem igennem igen, du skal skam nok få dine point og du kan os få 200 mere hvis du ønsker.. ??
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 15:45 #3
Et antal af 36 er ikke nogle stykker, og at de er gamle gør ikke sagen bedre.
Angående point, er det fløjtende ligegyldigt.
Nå men se her. Jeg har lagt Chipsetdriveren og audiodriveren ind på "Big upload"
Hvis du har brug for grafikdriveren har jeg også den. De kunne ikke sendes samtidig,
fordi det overstiger max på 50MB.
http://www.bigupload.com/files/RMR40JU4XW/Pacard_bell.exe.zip.html
Avatar billede choco Nybegynder
27. december 2008 - 22:39 #4
nej jeg ved det godt, er mere fordi jeg sidder og venter på om der skulle dukke et svar op da intet af det har hjulpet, og så glemmer jeg dem simpelhen.

men ville være super med en grafikdriver også..
så tjekker jeg lige om dem her virker ind til vider..
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 00:04 #5
Nu ved jeg jo ikke om dit grafikkort er magen til mit. Men det er sandsynligvis
et nVidia Geforce, og er det tilfældet, kan du hente driveren her.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede choco Nybegynder
28. december 2008 - 00:29 #6
jeg har lige prøvet den lyddriver jeg fik hentet via dit link, den installere som den skal, men den vil åbenbart ikke installere den som den skal, kigger jeg i enhedshåndtering står den stadig markeret øverst oppe, altså der hvor de driver som ikk er blevet installeret ligger.

nvidia' HP har jeg kigget på efter grafik driver og har ikk haft held til at finde en der inde, den hedder geforce 7000M, og jeg kan bare ikk opstøve den nogen steder.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 00:52 #7
Den grafik driver jeg har, passer til 8400 Gs. jeg ved ikke, om den passer til flere.
Jeg mener nu, at man kan finde drivere, som passer til enlang række kort.
Underligt med lyddriveren, at den ikke brokkede sig, hvis hardwaren ikke passer.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 00:58 #8
Inde på linket jeg lagde, skal du trykke for neden på "Graphics drivers" så kan
din computer blive scannet for en passende driver.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 01:14 #9
Jeg har lige downloadet en ny driver til mig selv. Det var pløre nemt at finde den.
Derfor spør jeg, om du er helt sikker på, at dit grifikkort hedder 7000M, for jeg
kan heller ikke finde det. Har du set efter med Everest?
http://majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede choco Nybegynder
28. december 2008 - 02:44 #10
Jeg har prøvet den der "Graphics drivers" og den kan ikke finde nogen driver til grafikkortet, det er dog lykkes mig at finde en grafik driver nu et eller andet mærkeligt sted, men om jeg er sikker på den hedder det, tjaa er i hvert fald 90% sikker, det var hva navnet på den fil man kan downloade inde på packard bell HP.

men kan ikk lige forstå hvorfor det med lyden ikk virker, kan være jeg lige skal prøve at slette alt hva der har med lyd at gøre og så installere den igen.

men vender lige tilbage med mit forsøg her på onsdag da det er min mors comp, og kommer først der over der, men har du ellers noget forslag kunne det i hvert fald være super, så afprøver jeg lige det hele der og vender tilbage med et svar..
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 13:21 #11
Prøv at se under Kontrolpanel  /Lyde og lydenheder/Lydenheder. Se efter om der for
neden til venste er flueben i "Slå alt fra" Det må der ikke være. Og se så om
der er skruet op for styrken til de forskellige enheder
Avatar billede choco Nybegynder
30. december 2008 - 19:29 #12
alt er disable inde under lydenheder, præcis som det plejer når driveren slet ikk er installeret..
Avatar billede off-line Nybegynder
30. december 2008 - 20:56 #13
Brug Everest til at finde ud af, hvad dit hardware er for noget, og søg så på
google efter det. Du kan også se på Everest, om det vil åbne en driverside for dig.
Avatar billede choco Nybegynder
31. december 2008 - 12:20 #14
Jeg prøvet den lige, men den kunne desværre ikk fortælle mig noget relevant.
men kunne lige se at når jeg installere den driver du gav mig popper den op med at der er fundet en ny hardware og den viser så at den hedder "Audio device on high definition audio bus" men den kan ikk installere den/finde driver til den, virker lidt mystisk hvis det skulle være en driver jeg havde fået af dig??
Avatar billede off-line Nybegynder
31. december 2008 - 13:43 #15
Ja det virker da underligt, men under alle omstændigheder tror jeg, at jeg har
givet dig driver til et forkert bundkort, dit er åbenbart ikke det samme som mit var.
Derfor får du dine point retur. Jeg foreslår, at du ringer til Pacard Bell, det gjore
jeg. Godt Nytår:) http://www.eksperten.dk/spm/858150
Avatar billede off-line Nybegynder
31. december 2008 - 14:48 #16
choco - Undskyld linket og min distraktion. Haverslev har gjort mig opmærsom på det.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 00:56 #17
Fandt du ud af noget?
Avatar billede choco Nybegynder
06. januar 2009 - 19:05 #18
hehe det godt der er nogen som er hurtige her inde, men alt i alt sys jeg nu stadig du skal have point for den tid du har brugt på at hjælpe.. :)

har prøvet at snakke med packard bell, de siger bare at de maskiner som er født med Vista bliver der ikk lavet xp driver til, underligt nok sys jeg, for kan da se at til min egen maskine som er født med XP har de da lavet vista driver til nu, packard bell i en nødeskal.. :P

men takker og godt nytår til dig også.. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2009 - 19:56 #19
OK takker! Men ang. PB. så lyder det som dårlig service, for jeg kunne jo godt få
anvist et link til chipsettet, selv om maskinen var købt med Vista.
Jeg brød mig nu ikke om det bundkort, så jeg smed det ud og købte et Bio star i stedet. Den nye windows 7 er, såvidt jeg forstår, stort set det samme som XP, MEN
betydelig hurtigere. Den kommer vist snart. Beta udgaven er klar - og enda ulovligt
på nettet. Vista er endnu et flop fra Microsoft, som brugerne må bøde for, men
Microsoft tjener jo hver gang. De burde anstændigvis bytte Vista med windows 7.
Og Godt nytår til dig. Du finder forhåbenlig ud af noget:)
Avatar billede choco Nybegynder
06. januar 2009 - 20:06 #20
ja han var ikk særlig behjælplig ham som jeg fik fat i, men ringer da bare til dem igen, de har jo ikk samme mening alle sammen der inde har jeg erfaret.. :)
men ja det var et rigtig flop det vista, glæder mig til windows 7 kommer i fuld udgave, har dog overvejet lidt den beta lige for at tjekke den lidt ud, men jeg takker i hvert fald for forsøget.. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2009 - 21:03 #21
Ja det er rigtigt, bare gå til dem inde PB. For det er vel en stationær?
De bærbare kan, så vidt jeg ved, ikke køre XP.