Avatar billede matthe Nybegynder
26. december 2008 - 01:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exstren Harddisk

Hej jeg har et lille problem med min  Exstrene harddisk. den virker fint når jeg slutter den til min PC men lige så snart jeg sætter den i mit TV som er helt ny fået her den 24 Dec så kan den ikke finde de filer der er på min Exstrene der er både mp3 filer Jpg filer og Andre typer filer. den finder INTET!. den finder mine mp3 filer når jeg slutter min mp3 til. det er en TrekStor exstren Harddiks på 640GB. og mit TV er United. Tv´et er 22 tommer fladskærm som er HD reddy og med indbygget dvd og USB indgang......

Håber på hjælp mvh Anders
Avatar billede matthe Nybegynder
26. december 2008 - 01:17 #1
ps har prøvet at formater den..
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. december 2008 - 07:47 #2
Det kan være, at dit fjernsyn ikke understøtter det filsystem den er formateret med - er det en NTFS disk?  I såfald, prøv at fjern partitionerne og lav en mindre FAT32 partition (32 gb), og sæt den til tv'et igen - finder den så noget?
Avatar billede matthe Nybegynder
27. december 2008 - 15:06 #3
Beklager forstår ikke helt dit svar.. (er ikke en exspert) men jeg kan fortælle de fil formater jeg smider over på står der i brugsavisningen af tv´et kan tage.
jeg har selv på fornæelsen at mit tv evt ikke kan køre så stor en harddisk

mvh. Anders
Avatar billede fuglen1 Novice
31. december 2008 - 21:48 #4
Hvilket filformat er harddisken formateret?
Jeg ved at nogle dvdafspillere kun vil tage usb enheder i fat16/fat32

Prøv at lave en partition på 32gb i fat32.
Finder tvet den kan du bagefter tage hale disken i fat32.
Dog skal du være opmærksom på at de filer i fat32 max må have en størelse på 4gb

Fat32 har en begrænsning på 2TB (2000gb)
Dette skulle også gerne stå i manualen.
Avatar billede fuglen1 Novice
31. december 2008 - 21:54 #5
Der er noget om filsystem her
http://da.wikipedia.org/wiki/Filsystem
Samt fat32 på engelsk
http://en.wikipedia.org/wiki/FAT32#FAT32
samt NTFS på engelsk
http://en.wikipedia.org/wiki/Ntfs
Avatar billede matthe Nybegynder
02. januar 2009 - 16:34 #6
dette virker ikke :S beklager. har prøvet alt nu.. jeg må desvære lukke da mit tv nok ikke kan køre min Hardisk da den er for stor..

men tak for hjælpen.