Avatar billede pigbear Nybegynder
26. december 2008 - 00:21 Der er 5 kommentarer

hint - on mouse over

Hej,

Hvordan kan jeg lave et hint (små gule noter) når jeg fører musen over et hyperlink eller blot en tekst fx i en gridview ?

Jeg programmerer i c# hvor jeg har en almindelig website (aspx)

mvh
pigbear
Avatar billede montago Praktikant
26. december 2008 - 01:33 #1
med ALT eller TITLE attributter på bl.a. A tags...

ellers skal du lave noget javascript som viser en boks onmouse-over/out
Avatar billede pigbear Nybegynder
27. december 2008 - 23:16 #2
Ok, tak
Avatar billede mcardle Nybegynder
28. december 2008 - 00:31 #3
Faktisk skal du bruge både alt="min tekst" og title="min tekst" for at det virker både i Firefox og Internet Explorer

//mcardle
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2008 - 00:34 #4
En alt-attribut skal aldrig vises som "hint". Det gælder kun en title-attribut, ifølge de nedskrevne standarder. En alt-attribut skal alene vises, hvis det tilhørende billede ikke kan vises.
Avatar billede mcardle Nybegynder
28. december 2008 - 00:46 #5
Hehe, havde ikke set det var et link... Ja, kun title, med mindre det er et billede. Ligesom erik siger... :)