Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. december 2008 - 23:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blu-ray-afspiller

Hvad er forskellen på en Blu-Ray-afspiller og en DVD-afspiller.
og kan man afspille en Blu-Ray cd/DVD på en Pc.?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. december 2008 - 00:27 #1
Forskellen er som en cd-afspiller og dvd-afspiller. Det er to forskellige formater der ligger på skiverne.
Hvis du har blu-ray drev i din pc, kan du godt afspille blu-ray på din pc, hvis denne er kraftig nok - ellers ikke. Du kan IKKE afspille blu-ray dvd på et almindeligt dvd-drev.
Nå, men forskellen på dvd-film og blu-ray-film er opløsningen. Opløsningen og kapaciteten på skiverne er langt større på en blu-ray skive end den er på en DVD-skive. Du kan have op til 50 gb på en dobbeltlayer blu-ray skive, hvor du derimod kun kan have op til ca. 8 gb på en tilsvarende dvd-skive.
Avatar billede swiatecki Novice
26. december 2008 - 01:07 #2
Oveni det så "læses" cd/dvd'er med en rød laser, hvorimod blu-ray liber læst med en - gær selv - blå laser :)
Avatar billede matthe Nybegynder
26. december 2008 - 01:25 #3
blu ray gíver bedere kvalitit. og du kan spille dem på din com hvis den har et blu ray drev :) jeg synes kvaliteten er bedere på blu ray
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 18:37 #4
og blueray drevet er bagud kompatibel med dvd
Avatar billede pillpopper Nybegynder
27. december 2008 - 14:35 #5
Hej nobert & swiatecki, jeg fik flest oplysninger ud af Jeres 2 beskrivelser.
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Læhher I  lige et svar.

Godt Nytår;-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. december 2008 - 15:05 #6
Pling :-) - og godt nytår :-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
27. december 2008 - 15:42 #7
Hygge;-)
Avatar billede katteven Nybegynder
20. juli 2009 - 12:52 #8
Jeg har selv en windows xp, (min vens gl.) hvor jeg selv har skiftet dvd-drevet på, da der var knas med det oprindelige. Men nu har jeg dog lyst til at få et Blu-ray drev, så derfor læste jeg med interesse de svar der var kommet her.
Desværre kunne jeg ikke se, hvor stærk computeren bør være?
Eller andre "ting", som man bør være opmærksom på, hvis man vil installere et Blu-ray drev i sin computer.

Nogle, der ved det?

Hvad er ca. prisen for sådan et drev egentlig? Nogen ideer om det?

Med venlig hilsen