Avatar billede alexanderss Nybegynder
25. december 2008 - 23:30 Der er 4 kommentarer

Fjern påvirkning af andre css styles rundt om PHP inkluderet fil

Hej!
Jeg har lavet en side kaldt side1.php ... Side1 har sine egne CSS-indstillinger
Og jeg har en anden side kaldt side2.php .. Side2 har sine egne CSS-indstillinger

Når jeg så inkludere side2.php i side1.php, så fucker hele designet op. Er det muligt at lave et "frirum" for side2.php, hvor filens CSS-indstillinger bare bliver inkluderet, uden at side1's CSS-indstillinger blander sig?
Avatar billede zips Juniormester
25. december 2008 - 23:50 #1
Det er vist kun muligt med iframe, så du skal nok heller lave uniqe navne på hver side som er til hver sin css fil.
Avatar billede micc Nybegynder
25. december 2008 - 23:57 #2
Du kan jo have siderne liggende i div'er med id, fx:
<div id="side1">
side1's indhold...
</div>
og så omskrive fx:
.classname {
  attribute: value;
}
til:
#side1 .classname {
  attribute: value;
}
i side1's css. Det er dog sikkert ikke den bedste løsning ...
Avatar billede olebole Juniormester
26. december 2008 - 17:45 #3
<ole>

Du forklarer ikke særlig tydeligt, hvad det er, du gøre, så vi må jo prøve at gætte  =)

Du kan ikke inkludere noget somhelst stylesheet i body-elementet på en side. Alle stylesheets _skal_ ligge i sidens head. Det betyder, at du ikke kan:

<html>
<head>
  <title>TITEL</title>
</head>
<body>
<?php
  include("side2medCSS.php");
?>
</body>
</html>

- men som sagt er det ikke til at gætte, hvad det er, du præcist vil gøre  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede bjoarn Nybegynder
07. januar 2009 - 13:41 #4
Jeg synes micc løsning, på trods af hans kommentar, er den bedste.
Når man har komplekse sider, men mange includes og en side der ændres løbende, er det bedst at sørge for at der ikke sker sammenblanding i css properties. Så sørg for at alle selectors i din css filer rammer helt specifikt, men mindre det er meningen at de ikke skal være det.
fx
#site #section #boxofinterest element {}