Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
25. december 2008 - 23:04 Der er 9 kommentarer

Gendanne slettet data

Hej hej

Min Niece har lige kommet til at slette en mappe på skrivebordet, hvor alle feriebilleder for mange år lå i. De er ikke røget i papirkurven så de må være slettet permanent. Er der på nogen måde mulighed for at gendanne disse billeder ? Eller er de for evigt væk?

Jonas
Avatar billede nissen2630 Novice
25. december 2008 - 23:18 #1
Du kan håbe på at det hun var en genvej :-)

Prøv at åbne dokumenter og se om de ikke skulle ligge i billeder
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2008 - 04:54 #2
I kan prøve med Pandora recovery. Men husk programmet må ikke installeres på den
partition hvor de slettede billeder ligger, fordi der kan blive installeret oven
i det slettede, og sker det, er det sket med dem. Men ellers er der gode muligheder
for at få billederne igen. Hvis der kun er en partition, så prøv, hvis det er muligt,
at sætte harddisken til, som slave, til en anden computer.
http://www.pandorarecovery.com/download/
Ellers prøv, med en Live CD at finde billederne. Live CDér er Linux, men med en sådan
en, kan man se ind i windows, og de køres direkte fra et CD/DVD drev. Altså ingen
installation. http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Det er en Iso, som skal
brændes til en bootfil.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. december 2008 - 07:48 #3
Jeg brugte for et par år siden da jeg mistede en masse GetDataBack for NTFS  (eller FAT32) den havde jeg stor success med.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 08:24 #4
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
27. december 2008 - 20:03 #5
tak for svarene, tror jeg prøver som jasveg skriver, så smid lige et svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 20:16 #6
Jeg skal ikke have point hvis det ikke virker, så prøv først. Ellers kan det jo
være, at du f.eks. kan få hjælp fra helgec´s link. Lad os nu se:)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 20:18 #7
Ps. getdataback har jeg kun hørt godt om, men den koster vist 78 dollars, hvor
Pandora og andre er gratis.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 00:58 #8
Fandt du ud af noget?
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
04. januar 2009 - 02:01 #9
Det er ikke på min egen computer, så har ikke haft mulighed for at prøve endnu, da den står i anden by. Men når jeg har forsøgt skal jeg nok vende tilbage :o)