Avatar billede morten-nielsen Nybegynder
25. december 2008 - 21:42 Der er 2 kommentarer

Har brug for nye ram

Hej
Jeg vil gerne gøre min computer lidt hurtigere, ved at sætte flere ram i, da jeg synes den er begyndt at blive forældet, med hensyn til ydeevne i nyere spil.
Jeg har 4 ram med 512mb hver som hedder: DDR PC3200
Jeg vil gerne alt have ca. 4gb i stedet for de 2 som jeg har nu, og mit spørgsmål lyder på om jeg kan brug en hvilken som helst form for DDR ram og sætte i ?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. december 2008 - 07:51 #1
1. Nej, det kan du ikke - det skal være samme type.
2. Hvis du har 2 gb nu, så er det næppe RAM der kan øge din performance.
3. Du kører garanteret 32bit system og så vil du ikke få noget ud af, at sætte mere end 3 GB i da den alligevel ikke kan allokere det.

Altså, desværre tror jeg ikke du bliver lykkeligere af at bruge penge på mere RAM.
Avatar billede morten-nielsen Nybegynder
26. december 2008 - 12:20 #2
Okay.

Hvad kan jeg så ellers gøre?
Jeg har allerede et Geforce 8800gt grafikkort som jeg købte sidste år, så det behøves heller ikke at skiftes. Kan jeg evt. udskifte min CPU som er AMD Athlon 2x 2.2GHz, eller vil det i virkligheden bedre betale sig at købe en hel ny computer, hvis jeg var villig til at ofre mange penge, for at kunne køre krævende nye spil bedre?

P.S.
Tak for den hurtige respons