Avatar billede skjoldan Nybegynder
29. juni 2001 - 22:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

compaq 4540 ramupdate

hejsa allesammen.

jeg har lige installeret 128 mb ram på min mor og far compaq 4540, så opdager jeg at den ikke vil læse mere end 48 mb ram ind, dette står også på Compaq\'s egen hjemmeside at dette er max, kan dette virkelig passe`?? er der ikke en måde som jeg kan komme forbi dette på?? måske ved en bios opdatering som jeg ikke kender til??

håber i kan hjælpe

/skjoldan
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:04 #1
Du er selv inde på det rigtige, men PC kan være for gl.
Søg på compaq 4540 og find en ny bios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:06 #2
Kan det passe at den hedder presario 4540
Avatar billede hotpop Novice
29. juni 2001 - 22:08 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:10 #4
Har undersøgt det, klarer ikkke mere end 48Mb, sorry!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 22:15 #5
hotpop> Der står ikke noget om opgradering af RAM fra 48Mb til større.

Enhancements/Fixes:
- Improves modem detection after waking up from Sleep mode or reboot.
- Prevents Sleep button from being acknowledged during power-up.
- Corrects loss of F10 Setup customizations when unit is powered off
  while in Sleep mode.

Other fixes from previous ROM Version 6.0.G in SoftPaq SP6264 that are
also in this version:
- Corrects lockup problems, including problems related to the ZIP drive.
- Corrects noises coming from speakers or headphones when accessing a
  hard drive or using a mouse.
Avatar billede connie Nybegynder
29. juni 2001 - 22:24 #6
Næh, som der siges i svarene her på siden, er der ikke noget at gøre. Du er ikke den første som stiller dette spm. Se bare http://www.driverforum.com/bios3/251.html
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2001 - 23:28 #7
Vi har også haft en 4540. Dengang vi købet denne compaq fik vi at vide fra forhandleren, at der kunne sættes 64 MB i den uden problemer. Det har så siden hen vist sig, at dette kunne ikke lade sig gøre. Ja compaq kan ikke skaffe ram til maskinen længere. Men indstruksen til forhandlerne dengang var at der kunn sættes 64 MB ram i, så prøv at brokke  og se hvad der sker. Vi venter på et resultat ;o)
Avatar billede mr.intel Nybegynder
01. juli 2001 - 17:11 #8
Det nytter ikke noget. Bundkortet kan ikke klare mere end 48MB! Sorry :-(
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2001 - 17:15 #9
Nop, men forhandlerne er blevet orienteret anderledes dengang. De havde fået oplyst, at der kunne sættes 64MB Ram i. ;o)