Avatar billede pagh80 Nybegynder
23. december 2008 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Har et irriterende problem, og jeg har ikke nogen anelse om hvor problemet er.
Efter at have flyttet min computer gider den ikke mere at vise noget på skærmen. En ting som jeg også med sikkerhed er en fejl er at bundkortet ikke giver det velkendte "Bip" når computeren startes.
Når jeg starter computeren kommer der lys i den diode der er på bundkortet(og det lydkort som er plugget i bundkortet), CPU køleren starter, tastaturet blinker som den plejer at gøre når computeren startes, musen kommer der lys i, alt ser ud til at virke som et plejer.

Problemet er at der ikke bliver vist noget på skærmen, der kommer heller ikke en bip tone fra motherboarded som der plejer under opstart. Skærmen siger at der ikke er noget forbundet til den, som om at den ikke kan registrere graffikkortet.
Skærmen har jeg tjekket med en anden computer så den er der ikke noget galt med. Grafikkortet har jeg også testet i en anden computer, samt harddisken. De ser ud til at virke fint.

De ting som jeg ikke har tjekket er:
Motherboard
CPU
RAM
Strømforsyning

Jeg har tænkt på om strømforsyningen er i stykker så den giver for lidt strøm. Det er en 550 watt så den skulle nemt kunne klare det.

Lige til sidst: det er en computer jeg selv har samlet. Delene kan ses i den her tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/830248
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 06:49 #1
RAM!! hvis du har mere end en ramblok så prøv med en blok ad gangen
STRØMFOSYNING!! uanset effekten kan det ene kredsløb godt være defekt. prøv med en anden
BUBDKORT!! føj for en julegave
Avatar billede Jensen DK Novice
24. december 2008 - 07:51 #2
Prøv alle dine stik forbindelser, en kunne have mistet forbindelsen under flytningen af PCen.
Avatar billede pagh80 Nybegynder
24. december 2008 - 10:34 #3
Tak for de hurtige svar. :)
Har testet RAMen i en anden comp, og der ser de ud til at virke fint.
Kan det være det lille batteri i bundkortet som ikke virker mere?

Helgec siger så vil jeg lige prøve om strømforsyningen virker i en anden computer hvis jeg har tid til det her juleaften, for det har jeg ikke prøvet endnu.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. december 2008 - 12:55 #4
Selv om batteriet er fladt burte komputeren starte op.
Avatar billede pagh80 Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:10 #5
Har ikke give nogle af jer point så lukker det her
Avatar billede Jensen DK Novice
26. oktober 2010 - 07:29 #6
Hvad endte det med?
Avatar billede pagh80 Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:49 #7
Det endte med at jeg sendte den til en reparatør. Her fandt han ud af at det var bundkortet som var røget sig en tur.