Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 19:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Internet lukker ned

Hej venner
Jeg har problemer med at kommer på specielle internetsider - fx facebook og msn.. Jeg får en fejlmeddelelse om at internet explorer er holdt op med at fungere hvorefter siden lukker ned.
Kan i pls hjælpe mig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 20:07 #1
skift til firefox, så undgår du en masse problemer
Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 20:13 #2
hmm.. firefox.??
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 20:23 #3
Søg på Mozilla Firefox det er en anden browser end IE og efter manges mening bedre. Jeg bruger den selv
Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 20:39 #4
ok.. det virker.. kan dog stadig ikke komme på msn da jeg skal have installeret adobe flashplayer.. og firefox forhindrer mig i at installere denne.. og internet explorer lukker siden ned..??!??!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 20:48 #5
du bør kunne installerer et flash plugin til firefox. De kalder det extentions og hos mig virker flash.

extentions er en af de virkelig fede ting ved firefox. du kan få en masse cool ting og en masse ting der strammer sikkerheden op. pørv igen
23. december 2008 - 20:53 #6
Lidt mere info:

Win95, Win98, W2000, XP, Vista ?
IE Version ?
Sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 20:58 #7
vista
Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 20:59 #8
og norton.. har prøvet avast.. dog ingen forskel
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 20:59 #9
Kommentar: bufferzone

Og får en masse nye istedet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 21:01 #10
www.google.com/chrome

Prøv den - dejligt hurtig og stabil.
Bruger den selv. Ved ikke hvor sikker den er i forhold til andre.
Avatar billede jemar Nybegynder
23. december 2008 - 21:34 #11
har fået firefox op og køre.. og msn og facebook er nu kørende... er dog stødt ind i et par opgaver som kræver internet explorer.!!
Er der virkelig ikke andre muligheder.. hvordan kan det være at jeg ikke kan bruge explorer.!? Har ikke haft problemer før.!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 21:47 #12
Jeg vil tro at du har fået noget skidt som forsøger at hijacke din IE når du besøger de steder. Prøv at få nogle at spyware eksperterne til at kigge på din maskine eller bestø www.spywarefri.dk og få dem til det. Det er mange af de samme mennesker du finder her

Google Chrome er rasende hurtig til bl.a. java, men har nogle sikkerheds og nogle privacy problemer
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 22:09 #13
Ingen browser er sikker :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 22:14 #14
Jeg vil faktisk påstå at Lynx er ret sikker og også brugbar i visse situationer
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 22:19 #15
Nu snakker vi nok browsere der kan bruges til det meste.
Lynx er jo en ren tekst browser...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2008 - 22:43 #16
Vil du have sikkerhed eller bling ;-))
23. december 2008 - 22:56 #17
For en go' ordens skyld ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2008 - 23:04 #18
Buffer - en massse bling og 0 sikkerhed så kører det derud af.
Gør også det mere spændende at besøge div. suspekte sider ;D
Avatar billede jemar Nybegynder
02. januar 2009 - 18:40 #19
.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2009 - 20:44 #20
jemar - HVAD VAR LØSNINGEN?