Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
23. december 2008 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB giver blå skærm / genstart

Om dette spørgsmål skal ligge i denne kategori eller under styresystem ved jeg ikke lige, men vi prøver her først.

Jeg har en gammel pc som jeg bruger til stue pc - den har tidligere virket fint, men nu har jeg så formateret den ....

Efter install af win xp pro kører computeren fint igen, lige med undtagelse af når man sætter en memory stick eller lign. i usb porten. - Når man gør dette går der ca. 1 sekund hvorefter jeg når at se en brøkdel af en blue screen of death - hvorefter pc'en genstarter.

Ret irreterende!

Det er en ældre compaq evo d510 sff maskine og jeg har hentet en usb 2,0 driver fra HP (compaq) og installeret - efterfølgende læser jeg så at denne er unødvendig efter service pack 1 til xp.

Hvis jeg deaktiverer USB 2.0 Root HUB i enhedshåndtering går pc'en ikke ned, når man sætter en usb dims i, men den finder den heller ikke.

Nogen bud ?
23. december 2008 - 14:12 #1
.. har du ServicePack2 (+ SP3) instaleret ?
Avatar billede mireigi Novice
23. december 2008 - 14:15 #2
Hvis du ikke har installeret SP2 endnu, vil jeg anbefale at du gør dette.

Ellers kan du gøre dette:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/russel_02may13.mspx (guiden er på engelsk)

Skriv så fejlkoden ned der kommer ved blå skærm, og enten søg på google efter den, eller smid den herind.

Fejlkoden KAN se således ud:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop: 0x0000000A
(0x00700005,0x00000002,0x00000000,0x8051CD07,0x005600613, 0x00540046)

Det er kun nødvendigt med koden der står med store bogstaver og "Stop"-koden. Det øvrige er ofte ikke relevant.
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
23. december 2008 - 14:36 #3
Jeg har løst det, jeg fjerne en driver der var installeret via chipset opdatering, og nu virker det :-)
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
23. december 2008 - 14:37 #4
Men tak for hurtig respons.
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
23. december 2008 - 14:39 #5
Selv løst problemet