Avatar billede idani Praktikant
23. december 2008 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bank konti

Hejsa

Jeg er af vores revison blevet bedt om at danne et udtræk fra vores lønsystem indeholdende bank konti på medarbejderene.
Der efter ønsker de at jeg gennemgår listen og finder evt. dubletter.
Se med ca. 3000 løn konti i systemet - jamen så gider jeg ikke sidde og gøre det manuelt ;o)
Så hvordan springer jeg over hvor gæret er lavest :o)
Hilsen
IDa
Avatar billede oz1aiv Nybegynder
23. december 2008 - 12:08 #1
=tæl.hvis(a:a;a1)

Tæller antallet af værdien i celle A1 i A-kolonnen
Avatar billede ebea Ekspert
23. december 2008 - 12:09 #2
Hvis du har et system med ca. 3000 løn konti i et regnskabssystem, så burde det system være af en sådan størrelse (læs funktionalitet), så at der ikke kan forefindes dubletter af lønkonti, og dermed burde det være enkelt at få checket en sådan liste til revisions kontrol.
Så gærdet må være lavest derhen, at jeres system (du) selv checker for dubletter.
Avatar billede idani Praktikant
23. december 2008 - 12:12 #3
he he se det har du ret i, men det forkommer jo altså at mand og kone arbejder samme sted, og har valgt at have fælles konto, så derfor skal der være mulighed for at have fælles konti ;o)

Hilsen
Ida

oz1aiv - smider du lige et svar.....
Avatar billede oz1aiv Nybegynder
23. december 2008 - 12:52 #4
et svar...
Avatar billede ebea Ekspert
23. december 2008 - 13:47 #5
Hej Ida! Jo men derfor kan systemet jo stadig finde disse "fælles" konti, og fortælle revisionen det. God Jul!.