Avatar billede daphne Novice
23. december 2008 - 10:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nokia pc suite

Vi overvejer stærkt at installere Nokia PC suite på vores computere, eftersom at vi gerne vil have lavet back-up af de data, vi har liggende på vores respektive mobiltlf.

Der er lidt delte meninger om, hvorvidt programmet er effektivt, og vi har ovenikøbet også hørt, at programmet skulle kunne gå ind og lave 'ballade' på pc'en.

Nogen der evt. kan redegøre for, hvilken 'ravage' Nokia PC suite i givet fald kan lave, og hvordan man evt. udbedrer det ?

Er der en udførlig vejledning mht. installering, der bevirker, at programmet bare fungerer upåklagligt, eller skal man søge hen i helt andre baner ??

Rigtig glædelig Jul & på forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede falster Ekspert
24. december 2008 - 10:45 #1
Jeg kan ikke bidrage med så meget - men da andre endnu ikke har meldt sig.

Det ser ud til, at programmet kan, hvad det lover. Men det har jo mange funktioner og fylder en masse (små 60 mb).

På en Xp-maskine kan jeg sagtens hente billeder via blue tooth fra en Nokia Mobil uden at installere PC Suite.

Der imod på en Vista - samme mobil og samme blue tooth-dongle - insisteres på, at "driveren" skal være PC Suite.

Jeg har ikke oplevet, at PC Suite laver noget "ballade". Det overtager muligvis assocoationen for visse filtyper, men det kan der jo let laves om på.
Avatar billede daphne Novice
29. januar 2010 - 17:56 #2
Jeg ved ikke hvad det er der sker mht. Nokia pc-suite, men p.t. er jeg ikke i stand til at bruge det, og har endnu ikke fået noget svar, jeg kan bruge til noget fornuftigt.

Takker for in-put.

Mvh.