Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafik på hele skærmen

Hej eksperter,

Jeg mindes at have spurgt om noget lignende tidligere, men nu opretter jeg altså et nyt spørgsmål.
Er det muligt at "tegne" grafik til hele skærmen med C#? F.eks. trække en streg fra pixel (75;50) til pixel (400;500)? Hvordan?
Avatar billede mireigi Novice
22. december 2008 - 20:21 #1
Det tror jeg ikke er muligt. Det du egentlig spørger efter, er om et program kan sættes op til at redigere direkte i grafikken på Windows' brugergrænseflade?

Eller mener du blot fra punkt 75;50 til 400;500 i DIT program?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 21:04 #2
Nej, din første fortolkning: Jeg vil skrive direkte til brugerfladen. Men det kan C# måske ikke?
Avatar billede mireigi Novice
22. december 2008 - 21:45 #3
Hmm, jeg tog åbenbart fejl. Fandt den her på google, kan være du kan finde noget der:
http://www.neowin.net/forum/lofiversion/index.php/t293883.html
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 21:54 #4
Jeg er ikke helt sikker på, hvad der menes på den side. Tegner han på skrivebordet eller skærmen generelt?
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. december 2008 - 22:09 #5
man må vel kunne lave et program som kører i fuldskærm, men med gennemsigtig baggrund, også tegne på det program..
ligesom et "spil" jeg engang havde, noget med "StressOut" tror jeg, hvor man kunne smadre skærmbilledet med en hammer.
Men hvordan det skal programmeres har jeg ingen idé om...

Men god jul alligevel ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 22:16 #6
Hehe, det spil tager vist et screenshot og lader dig smadre det i stedet for baggrunden i realtid... Sådan husker jeg det i hvert fald.

Anyway, det er ikke så godt med et fuldskærmsvindue, da programmet skal fungere sammen med andet software; dvs. andre vinduer kommer i fokus.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
25. december 2008 - 15:34 #7
jeg har brugt noget lignende dette før,
http://www.codeproject.com/KB/cs/OSDwindow.aspx

google efter OSD (on screen display) og c# og evt text mm.
det kan evt også sende dig mod den rigtige retning
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2008 - 16:10 #8
Tak, jeg må lige få set på det. Lige nu arbejder jeg på en masse andre ting, så det kan godt være, der går noget tid.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 17:29 #9
...men så meget tid var ikke hensigten.

Smid nogle svar hvis I vil have points. Sorry.