Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 19:53 Der er 19 kommentarer

Acer aspire 9411AWSMi lyd driver please help

Hey jeg har en ven som sidder med en ACER aspire 9411AWSMi
Og de eneste drivere acer har er til henholdsvis 9410 og 9420 :/
vi har prøvet at hente den nyeste realtek HD audio driver på realtek.tw men der er stadig ingen lyd...
Hvor henter man en opdateret driver pakke til 9411AWSMi ??
Acers egne hjemmesider har ikke noget, vi har prøvet både eu og usa supporten og osse deres ftp..

kunne være nice med en driverpakke til det hele men ligenu er lyden den vigtigste :P

hilfe !! :P
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:16 #1
Problemet er lidt at jeg ikke aner hvilken inmad der er i en aspire 9411AWSMi
Det kan lisså godt være en chipset / PCI-bro driver eller noget der mangler og at realtek var den rigtige til lyden men der er ihvertfald ingen lyd..
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:18 #2
placering: PCI-bus 0, enhed 27, funktion 0
driveren muligvis er beskadiget eller mangler (kode39)
PCI\VEN_8086&DEV_27D8&SUBSYS_01071025&REV_02\3&B1BFB68&0&D8

Hvis det blabla hjælper nogen :P
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:18 #3
og
PCI\VEN_8086&DEV_27D8&SUBSYS_01071025
PCI\VEN_8086&DEV_27D8&CC_040300
PCI\VEN_8086&DEV_27D8&CC_0403

lol
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 20:32 #4
Hvilket OP system snakker vi om her...XP eller Vista.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:46 #5
hehe har jeg glemt det ok det er XP ;P
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:48 #6
men tror vi har fundet ud af noget nu, der blev vist fundet en manual med noget hvor der står 9410/7710 som model så vi prøver lige http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9410.html igen, og henter dem en efter en.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:50 #7
Den vil ikke hente chipset drivers derfra men jeg kan vel få hende til at hente intels nyeste eller noget, men hvordan kan sådan nogle ting pludselig forsvinde, hun bruger den kun til warcraft og surfe.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 21:01 #8
Hvorfor kan man ikke edit sine spørgsmål herinde? håber det kommer i den nye eksperten
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 21:06 #9
Prøv igen jeg har lige hentet den..Ikke fordi jeg skal bruge den,bare for at teste..
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 21:06 #10
OK well det er ACER aspire 9411AWSMi på XP pro, det jeg gerne vil vide er hvilken inmad der er i så ville det være cake men den jeg hjælper bor i den anden ende af landet så kan ikke bare åbne og kigge som jeg normalt ville gøre, og det er en laptop så tror ikke selv hun skal :P

Så er der en som har samme model så pls skriv hvilket chipset det er og om jeg har ret i at det er realtek HD audio, evt osse ideer til hvad det kan være som ellers har noget at gøre med lyden ud over de ting.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 21:08 #11
yeah jeg har osse selv lige fået hentet den chipset ting efter at har prøvet et par gange, får hende lige til at clicke lidt.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 21:38 #12
ok hun har nu installeret audio chipset og en der hed launmgr fra acers side men stadig ingen lyd hmm
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 21:39 #13
Og den popper stadig op og siger der er en PCI enhed der mangler en driver, men hvilken.. og vi har prøvet a søge osv
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 22:42 #14
9411 høre til 9410 serien og har Mobile Intel® 945GM/PM Express chipset
Du kan hente manual på dansk her.http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html
Avatar billede harrypothead Nybegynder
23. december 2008 - 10:20 #15
Ja hvis bare deres ftp gad virke ordentligt .. skodfirma
Avatar billede harrypothead Nybegynder
23. december 2008 - 10:36 #16
Når man endelig får den til at hente manualen siger den unexpected end of file selvom den er færdig, det værste gang lort deres support site..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
23. december 2008 - 15:24 #17
Tjaa jeg har ingen problemer med at hente fra dem,prøv en anden browser såsom Firefox hvis du bruger IE.
Avatar billede harrypothead Nybegynder
19. januar 2009 - 17:31 #18
Tjah vi fik det til at virke efter at have brugt en dags tid på at downloade alle de filer vi skulle bruge fra Acer.. hvis bare deres lortesite virkede ordentligt så havde det taget 5 min..
Og de har cyber jeg har tdc og vi prøvede både med IE of Firefox så det ER fordi deres site suger,
men tak for hjælpen corleonedk det hjalp lidt da jeg fandt ud af det med serien rent faktisk var 9410 jeg skulle kigge efter :P
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. januar 2009 - 16:11 #19
Jamen det vat godt,jeg ligger et svar så du kan acceptere..Det gør du ved at klikke mit navn i svaret og trykke accepter.