Avatar billede kaad87 Praktikant
22. december 2008 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3G-modem vil ikke virke på min bærbar.

Nogen der ved hvorfor at jeg ikke kan logge på mit 3G-modem. Det virker fint på mange andre laptops, men på min egen vil den ikke. Den skriver at den ikke kan få kontakt til sim-kortet. Nogen der har prøvet noget lign. ?

Har vista ultimate
Avatar billede ThomasK Nybegynder
22. december 2008 - 14:01 #1
Ja desværre, Med et 3 modem og vista, men fandt desværre aldrig en løsning!

Kigger lige med her :)
Avatar billede marville Nybegynder
09. januar 2009 - 23:31 #2
Jeg har også kæmpet med dette og fik hjælp. Om det er en universal løsning, skal jeg ikke gøre mig klog på! MEN i stedet for at forbinde via 3 ikonet, skal du tilgå forbindelsen via Windows. Klik på flaget i VE: hjørne og vælg: connect to/opret forbindelse (hedder det vist) - og så dobb. klik på 1.3g.
Herefter vil ikonets tekst, skrive forbinder og ja, forhåbentligt forbinde til Internettet. Dette har fungeret for mig uden problemer, hvor det andet er helt håbløst!
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 11:01 #3
marville, finder den så ud af at conncete via det interne 3g modem i stedet for det eksterne 3 modem?
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 11:38 #4
Løsning:

Vista guide:

1. Gå i enhedshåndtering og vælg egenskaber på dit 3g modem
2. Gå i fanebladet "avanceret" og indtast: at+cgdcont=1,"IP","bredband.tre.dk"
    hvor bredband.tre.dk er din udbyders APN (ring til dem for at få den).
3. Klik OK og gå til netværksforbindelser via start.
4. Vælg egenskaber på din 3g opkaldsforbindelse og sørg for at det rigtige modem er valgt under "opret forbindelse ved hjælp af"
5. Klik OK og ring så op til *99#
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 11:57 #5
Vær opmærksom på at dit 3g modem muligvis slukkes på samme kontakt på computeren som slukker for dit trådløse netværk. Det gør den på min Thinkpad SL400.