Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
22. december 2008 - 13:23 Der er 10 kommentarer

Min kortlæser Dane-elec virker ikke på min computer

Jeg har en kortlæser der ikke virker på min computer. Det er en Dane-Elec. Dialogboksen hvor man kan kopiere billederne til en mappe på computeren kommer ikke frem.Jeg bruger WindowsXP.
med venlig hilsen borgechristiansen
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. december 2008 - 13:22 #1
Fremgår din kortlæser ikke som drev i stifinder?

Mvh
Brian
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
24. december 2008 - 13:39 #2
Jo det gør den, men jeg kan ikke få den til at åbne så jeg kan overføre mine billeder til en mappe.
mvh. Børge
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. december 2008 - 13:57 #3
Hvis det er en mange-i-en kortlæser, vil der være flere drev. Det er så kun den port med et kort i der har noget indhold.

Er du sikker på at kortet sidder korrekt i porten?
Hvad med at forbinde kameraet direkte til computeren?
Virker kortlæseren på en anden computer?

Mvh
Brian
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
24. december 2008 - 17:31 #4
Det er een med mange-i-en kortlæser.
ja, kortet sidder rigtig, for det virker på en anden computer.

mvh. Børge
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
24. december 2008 - 17:43 #5
Glemte..jamen det er alså nemere og hurtigerer med en kortlæser

mvh. Børge
Avatar billede computerlab Nybegynder
25. december 2008 - 12:50 #6
Hvis du har forbundet den via USB, har du så prøvet med en anden port?
Har den nogensinde virket på din computer?
Kommer der en fejlmeddelse frem når du trykker ind på drevet til kortlæseren via stifinder?

Mvh
Brian
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
26. december 2008 - 11:55 #7
Hej, jeg har prøvet alle USB portene. Nej denne her kortlæser er en ny jeg har købt, den der er på computeren kunne ikke læse kortet Pro Duo,der er ingen indgang til sådan et kort. Den kortlæser der sidder på computeren har virket, men det gør altså ikke mere, så den er også noget af mit problem..
Nej, der kommer ingen fejlmelding via stifinder.
Mvh. Børge
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. december 2008 - 12:38 #8
Det lyder meget mærkeligt at du ikke kan komme til at se billed filerne i stifinder, og at der ikke kommer nogen fejlmeddelse frem.

Det må så være en fejl i Windows XP, også når nu kortlæseren virker på en anden computer.

Jeg ville reinstallere computeren, hvis det var mig.
Skal du have hjælp til det, kan du kontakte mig via kontaktformularen her: www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
26. december 2008 - 16:42 #9
Tak for hjælpen, det er en stor ting hvis jeg skal reinstallere computeren, det vil jeg lige overveje.
mvh. Børge
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. december 2008 - 16:54 #10
Ja, en reinstall tager en dags tid, men så har du en frisk maskine igen. Husk backup.

Mvh
Brian.