Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 01:10 Der er 7 kommentarer

Kan jeg ikke installere CS3 på 2 maskiner?

Har installeret det på min laptop uden problemer, men når jeg installerer det på min stationære (begge er på nettet) får jeg at vide, at der mangler kompente, så jeg skal afinstallere det og geninstallerede det - men får den samme fejlmelding.
Avatar billede signalhorn Nybegynder
21. december 2008 - 16:45 #1
Du kan desværre kun installere CS3 på én maskine af gangen, medmindre du har købt ekstra licens. Og det er næsten ligeså dyrt som at købe 2 programmer. Hvis du vil flytte det til en anden maskine, er der en funktion, der så vidt jeg husker, hedder "deaktiver". Tror den ligger under hjælpemenuen. Det er ikke nok at afinstallere.
Avatar billede dortek Nybegynder
21. december 2008 - 19:54 #2
Det skal virke på 2 computere - især fordi det står i Adpbes licens (http://www.adobe.com/type/browser/legal/pdfs/FFOTEtenDansk02.03.04.pdf):

2.4 Brug på bærbare Computere eller hjemme Computere. Ud over den ene kopi, der er tilladt under afsnit 2.1, 2.2 og 2.3, er den primære bruger af den Computer, som Softwaren er installeret på, også berettiget til at fremstille yderligere én kopi
af Softwaren alene til Brug for den primære bruger til eget Brug på enten en bærbar Computer eller en Computer, der befinder sig i vedkommendes hjem, forudsat at Softwaren på den bærbare Computer eller hjemme Computeren ikke anvendes samtidigt med, at Softwaren på den primære Computer anvendes.
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2008 - 20:09 #3
<ole>

"at der mangler kompente" >> Ja, det ville jeg heller ikke kunne forstå. Hvad er mon det ...?!??!!!

Jeg tvivler på, du kan have to installationer kørende på samme netværk - så hvis du hiver den ene PC af netværket, kan du sikkert godt installere den anden version. Du får dog sikkert problemer med efterfølgende at køre dem simultant ... hvilket jo også ville være en overtrædelse af betingelserne  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 22:11 #4
olebole>> sorry, mangler komponenter
Avatar billede runebase Nybegynder
29. december 2008 - 16:19 #5
det kan du ikke gøre lovligt!
det kan du kun gøre på crackede udgaver som ikke tilslutter automatisk til adobes webside.
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 01:11 #6
Man kan installere på 2 pc'er. Ligegyldigt hvad. Og hvis det er der problemet opstår, så kommer programmet og fortæller dig at du skal deaktivere den på en af de andre maskiner.

Manglende komponenter har intet med den sag at gøre.

Og de to maskiner der er installeret på kan også sagtens være på det samme net uden problemer.

Det gælder både CS3 og CS4.
Avatar billede justrace Novice
10. juli 2009 - 11:24 #7
??