Avatar billede kkd Nybegynder
19. december 2008 - 16:04 Der er 6 kommentarer

DVD-drev væk. Fuldstændigt væk!

Hej.

Mit DVD-drev er pludselig forsvundet.
Jeg havde brugt BurnAware Free som brænderprogram igennem noget tid, men det har jeg i dag afinstalleret og skiftet til Nero 9.

Men nu er mit DVD-drev pludselig væk - Vista kan ikke finde det.
Jeg har her på siden læst at man kan fjerne Upper og Lower filter i registreringsdatabasen, og noget med hvad man skal gøre hvis der under Enhedshåndtering er fejl (kode 19 e.l.)
Problemet er bare at drevet slet ikke figurerer under Enhedshåndtering, og at der ikke er en key der hedder noget med Upper- eller lower filter i registreringsdatabasen.

Jeg har afinstalleret Nero, genstartet flere gange - men lige lidt hjælper det?

What to do?

/kkd
Avatar billede kkd Nybegynder
19. december 2008 - 16:42 #1
Okay - nu bliver det mærkeligt.

Efter endnu en genstart var drevet der pludselig - og det virker. Men hvis jeg sætter en bestemt skive i (en DVD, jeg selv har brændt, men som jeg ikke ved hvad indeholder), forsvinder det igen - også fra enhedshåndteringen.

Er der nogen der kan forklare
Avatar billede hcma Novice
19. december 2008 - 17:31 #2
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. december 2008 - 22:43 #3
Har du bare afinstalleret nero,så kan der være rester stadigvæk.Benyt dette til at fjerne det helt.http://www.nero.com/eng/tools-utilities.html#tab4
Avatar billede kkd Nybegynder
22. december 2008 - 10:34 #4
hcma: når drevet forsvinder figurerer det slet ikke i enhedshåndtering, og der er ingen Upper eller lower keys i registreringsdatabasen.
corleonedk: Nero's clean-up tool siger det har fjernet alt, men problemet er der stadigvæk.

Nu er det sådan at drevet er der, og fungerer efter genstart. Men det lader til at det er når jeg sætter visse DVD-film i drevet at skidtet forsvinder.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 11:01 #5
Hvis du skulle have Itunes installeret så se her..
http://www.eksperten.dk/spm/852130
Avatar billede kkd Nybegynder
27. december 2008 - 09:25 #6
Jeg har ikke Itunes...

Jeg har nu geninstalleret Vista (Home Premium, 64-bit) og problemet er der stadigvæk. Jeg har vel at mærke ikke installeret nogle brænderprogrammer endnu.

Og det er ikke kun DVD-film, men også DVD-data disks og CD'er. Kan det være selve drevet?

Jeg er et meget småt kabinet, vor det er temmeligt svært at få fingrene ind, men hvis problemet kan skyldes at IDE-kablet sidder løst, må jeg jo prøve at se. Det virker bare mærkeligt at det kun er når jeg sætter en skive i drevet at problemet opstår - og ikke hver gang.