Avatar billede summer Mester
19. december 2008 - 14:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tildele Administratorrettigheder

Jeg har fumlet i det. Jeg sidder ved vores datters pc og er lgget ind som administrator. Hvordan får jeg tildelt hendes normale brugerkonto administartorrettigheder?
Avatar billede matthe Nybegynder
19. december 2008 - 14:48 #1
Hvis det er vista så trykker du bare kontrolpanel. og så trykker du bare bruger kontier. så kan du ændre det der inde fra :). skulle være næsten samme på XP.¨

Mvh. Anders
Avatar billede summer Mester
19. december 2008 - 14:58 #2
Det er som skrevet XP.
Inde under Brugerkonto står kun Administratorkonto og Gæstekonto og ikke den eksisterende
Avatar billede matthe Nybegynder
19. december 2008 - 15:02 #3
så bliver du nød til at oprette en ny konto til hende og så kan du vælge og give den administatore.
Avatar billede summer Mester
19. december 2008 - 15:08 #4
Ja, men hvad så med hendes installation, som er på den "gamle" konto??
Avatar billede matthe Nybegynder
19. december 2008 - 15:12 #5
eller så prøv at tryk administratorkonto så kan man ofte trykke på de andre bruger og gøre dem til admin.. for må nok akende at jeg ikke ved om man kan flytte installationer
Avatar billede summer Mester
19. december 2008 - 15:52 #6
Jeg bliver nødt til at smutte nu. ender tilbage senere
Avatar billede matthe Nybegynder
19. december 2008 - 15:59 #7
okay
Avatar billede haverslev Novice
19. december 2008 - 19:02 #8
Prøv at logge ind med admin. konto

(mener at det er det samme på XP Home - sidder og skriver fra en Pro)

Klik på start, klik på kør og skiv i feltet: control userpasswords2  + OK

Nu kommer der en boks op med alle konti på maskinen
klik/markere datterens konto og klik på knappen Egenskaber
Klik på faneblad Gruppemedlemskab
Sæt prik i andet og vælg i dropdown menu, brugerens rettighed - Anvend/OK
Avatar billede summer Mester
23. december 2008 - 13:49 #9
Der er så meget l... på hendes maskine, så jeg må vist have den formateret :(
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2008 - 13:42 #10
Avatar billede summer Mester
27. december 2008 - 18:19 #11
OK